صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۲۷۷۹۶
المیادین:

دو کاروان لجستیک آمریکا در الناصریه و السماوه عراق هدف قرار گرفت

شبکه خبری المیادین اعلام کرد که دو کاروان لجستیک وابسته به ائتلاف آمریکا در الناصریه و السماوه عراق هدف قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری المیادین در بغداد اعلام کرد که یک کاروان وابسته به ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در استان الناصریه عراق هدف بمب‌های کنار جاده‌ای قرار گرفت.

این شبکه خبری دقایقی بعد اعلام کرد که یک کاروان لجستیکی دیگر وابسته به این ائتلاف در السماوه نیز هدف بمب‌های کنار جاده‌ای قرار گرفته است.

پارلمان عراق سال گذشته به دنبال اقدام واشنگتن در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس معاون سابق رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد، مصوبه خروج نظامیان بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد.

با این حال، نظامیان بیگانه مستقر در عراق بویژه نیروهای آمریکایی هنوز خاک عراق را به‌طور کامل ترک نکرده‌اند.

با وجود فشارها بر نظامیان خارجی برای ترکی عراق، وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد که تعداد نظامیان این کشور در عراق به 2500 نفر رسیده است.

«جو بایدن»، رئیس جمهور منتخب آمریکا که بر ماندن شمار اندکی از نظامیان این کشور برای اطمینان از عدم حمله القاعده یا سایر گروه های تروریستی به آمریکا تاکید دارد با سوالاتی زیاد از جمله چگونگی کاهش نظامیان خارجی روبرو بوده و تاکنون سیاست دولت آینده در برابر افغانستان مشخص نشده است.

پیش از این و  به‌رغم هشدار مقامات ارشد نظامی و عدم تخصیص بودجه دفاعی از سوی کنگره برای کاهش نظامیان، «کریستقر میلر»، سرپرست وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که دستور ترامپ برای کاهش نظامیان در افغانستان را اجرا خواهد کرد. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات