صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۲۷۸۵۰

اصرار فرانسه به ایفای نقش پلیس بد

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه پنج‌شنبه شب در دیدار با همتای اماراتی خود «شیخ عبدالله بن زاید» ضمن ابراز خرسندی از آنچه نزدیک شدن دوباره مواضع اعضای شورای همکاری خلیج فارس خواند، خاطرنشان کرد که ایران باید به‌منظور حفظ ثبات منطقه و پیشگیری از بروز یک بحران جدید در زمینه اشاعه سلاح‌های هسته‌ای فوراً اجرای تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام را از سر بگیرد.
این مقام فرانسوی در حالی خواستار بازگشت ایران به تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام شده است که اساساً ایران در واکنش به کوتاهی طرف‌های اروپایی برجام در اجرای تعهدات برجامی‌شان اقدام به کاهش تعهدات هسته‌ای خود کرده است.
ایران تأکید کرده است که تنها زمانی اجرای تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام را از سر خواهد گرفت که طرف‌های دیگر برجام تمامی تعهدات خود ذیل برجام را به انجام برسانند.
اعضای اروپایی برجام در حالی طی ماه‌های اخیر با انتشار بیانیه‌های متوالی از ایران خواسته‌اند به تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام پایبند باشد که خودشان تاکنون کوچکترین تلاشی برای انجام تعهداتشان صورت نداده‌اند. آنها از زمان خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت‌ماه 1398 تاکنون بارها به ایران وعده داده‌اند که خسارات خروج آمریکا از برجام را جبران خواهند کرد؛ اما تاکنون هیچ‌یکی از وعده‌های آنها از جمله راه‌اندازی یک سازوکار مالی برای تسهیل تجارت با ایران عملی نشده و یا صرفاً در حد اقدامات نمایشی باقی مانده است.
کوتاهی‌های مکرر طرف‌های اروپایی برجام در عمل به تعهدات برجامی خود در نهایت باعث شد که ایران نیز درست یک سال پس از خروج آمریکا از برجام تصمیمات تازه‌ای را برای ایجاد توازن در برجام اتخاذ کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات