صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۲۷۸۶۵

نگرانی از افزایش 47 درصدی ترددها/ افزایش مراجعه بیماران کرونا به مراکز درمانی برخی شهرها

 علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ارتباط زنده تلویزیونی اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت نسبتا در کشور از لحاظ شیوع بیماری کرونا داریم و باید اعلام کنیم که هیچ شهر قرمزی در سطح کشور نداریم. شهرهای قرمز در استان مازندارن به نارنجی تبدیل شدند و در سطح کشور درحال حاضر 19 شهر نارنجی، 256 شهر آبی و 157 شهر زرد داریم. این موضوع می‌تواند خوشحال کننده باشد اما به صورت جدی تذکر می‌دهم که هفته گذشته شاهد پروتکل شکنی در برخی شهرها بودیم و یکی از شهرهایی که پروتکل در آن رعایت نشد کاشان بود که تذکرات لازم داده شده است.

رئیسی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌ها ما رشد 47 درصدی ترددها است و این موضوع به طور جدی نگران کننده است گفت: هرگونه عدم رعایت پروتکل منجر به بدتر شدن شرایط می‌شود، مردم ما در رعایت پروتکل‌ها افتخار آفرینی کردند و باید از این موضوع مراقبت کنیم به دلیل اینکه عدم رعایت می‌تواند منجر به بازگشت محدودیت‌ها شود.

رئیسی ادامه داد: در سطح دنیا می‌بینیم که ویروس ضعیف نشده است بلکه قوی‌تر شده است، ویروس انگلیسی درحال حاضر حدود 60 کشور دنیا را درگیر کرده است و قدرت بیشتری دارد و جوانان را درگیر می‌کند، آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد قدرت کشندگی و میزان مرگ و میر در ویروس جدید بالاتر است. باید قاطعانه جلوی هرگونه تجمعی ایستاد. دورهمی خانوادگی، مسافرت و هرگونه تجمعی می‌تواند منجر به مرگ و میر شود و ما وظیفه داریم هشدار بدهیم به دلیل اینکه ما مسوول سلامت مردم هستیم.

وی گفت: در مقوله سلامت معامله نخواهیم کرد و سفت و محکم پای رعایت پروتکل‌ها ایستاده‌ایم، در هفته جاری درخصوص بازنگری محدودیت‌ها به دلیل افزایش تجمعات تصمیماتی گرفته خواهیم گرفت.
در تیر و مرداد به دلیل ساده انگاری شاهد موج جدید بودیم؛ هر موج جدید منجر به 10 هزار مرگ می‌شود و 10 هزار خانواده داغدار می‌شوند، ویروس جدید جوانان را درگیر می‌کند و امیدواریم بتوانیم با رعایت پروتکل‌ها شاهد ادامه روند ثبات در کشور باشیم. به هیچ وجه نمی‌شود با سلامت مردم شوخی کرد و باید قاطعانه روی این موضوع ایستاد، در برخی استان‌ها میزان بیماران سرپایی درحال افزایش است که نتیجه آن بالارفتن آمار بستری و مرگ‌ومیر خواهد بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات