صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۲۷۹۰۲

تنش در دریای چین جنوبی با ورود و مداخله ناوگروه آمریکایی

ساعاتی بعد از آن که تایوان مدعی شد چند جنگنده‌ و بمب‌افکن‌ ارتش چین «منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان» را نقض کردند، فرماندهی هند و اقیانوس آرام آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد گروه ضربت وارد دریای چین جنوبی شد
در ادامه اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در قبال تایوان که چین آن را بخشی از سرزمین واحد خود می‌داند و بالا گرفتن تنش‌ها در این منطقه، یک ناوگروه آمریکایی که در خط مقدم آن ناو هواپیمابر «یواس‌اس تئودور روزولت» قرار دارد، وارد دریای چین جنوبی شد. ارتش آمریکا با اعلام این خبر مدعی شد هدف از این اقدام ارتقای «آزادی دریاها» است.
به گزارش «رویترز»، ساعاتی بعد از آن که تایوان مدعی شد چند جنگنده‌ و بمب‌افکن‌ ارتش چین «منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان» را نقض کردند، فرماندهی هند و اقیانوس آرام آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد گروه ضربت وارد دریای چین جنوبی شد

ارتش آمریکا افزود این ناوگروه در دریای چین جنوبی برای انجام عملیات‌های معمول به منظور کسب اطمینان از آزادی دریاها و ایجاد شراکت‌هایی که امنیت دریایی را تقویت می‌کند حضور دارد.

فرمانده این گروه گفت: با توجه به این که دو سوم تجارت جهانی از طریق این منطقه بسیار مهم انجام می‌شود، مهم است که ما حضور خود را حفظ کنیم و به ترویج نظم مبتنی بر قوانین ادامه دهیم.

بنابر این بیانیه، ناو تئودور روزولت را رزم‌ناو «یواس‌اس بانکر هیل» کلاس «تیکاندروگا» حامل موشک هدایت شونده و ناوشکن «یواس‌اس راسل» حامل موشک هدایت شونده کلاس «آرلی برک» و ناوشکن «جان فین» همراهی می‌کنند.

پکن بارها از نزدیک شدن کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا به جزایر تحت کنترل چین در دریای چین جنوبی شکایت کرده است.
پیشتر مقام‌های تایوان مدعی شدند که چند جنگنده‌ و بمب‌افکن‌ ارتش چین «منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان» را نقض کردند.
برچسب ها: چین ، روسیه ، آمریکا ، بصیرت ، تابوان ، دریا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات