صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۲۷۹۴۵

چین در جذب سرمایه‌گذاری خارجی هم آمریکا را پشت سر گذاشت

چین در سال 2020 جزو معدود کشورهایی بود که توانست سرمایه گذاری خارجی جذب کند و در این زمینه آمریکا را پشت سر گذاشت.

به گزارش راشاتودی، در حالی که حجم سرمایه گذاری خارجی در جهان در سال 2020 معادل 40 درصد کاهش یافته اما چینی ها توانستند به بزرگ‌ترین مقصد سرمایه‌گذاری خارجی در جهان بدل شوند.

در واقع چین توانست در این زمینه حتی از آمریکا هم سبقت بگیرد و در سال گذشته 163 میلیارد دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشد.

کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل، آنکتاد، در این باره گزارش داد که سرمایه گذاری خارجی در چین نه تنها به خاطر کرونا کاهش نیافته بلکه افزایش 4 درصدی را به ثبت رسانده است.

در عین حال آمریکا هم با جذب 134 میلیارد دلار  سرمایه‌گذاری خارجی در جایگاه دوم کشورهای با بیشترین جذب سرمایه گذاری خارجی در جهان در سال 2020 قرار گرفت.

انکتاد در گزارش خود اعلام کرده که مثبت شدن رشد اقتصادی چین در کنار هدف‌گذاری پکن برای تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور باعث شد تا پس از اعمال قطرنتینه‌های گسترده در چین شاهد رسیدن سرمایه‌گذاری به ثبات در این کشور آسیایی باشیم.

در حالی چین در سال 2020 آمریکا را در جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی پشت سر گذاشت که در سال 2019 آمریکا توانسته بود دو برابر چینی‌ها جذب سرمایه‌گذاری داشته باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات