صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۲۷۹۶۷

سفیر سابق آمریکا: راهبرد واشنگتن در سوریه شکست خورد

«رابرت فورد» سفیر سابق آمریکا در سوریه گفت که راهبرد آمریکا در سوریه شکست خورده است.
وی که این سخنان را در مقاله‌ای در «فارین افرز» مطرح می‌کرد، با انتقاد از حمایت آمریکا از گروه‌های مسلح کُرد گفت که این گروه‌های مسلح حملاتی علیه شهرهای عرب‌نشینی انجام می‌دهند که تحت کنترل ترکیه بوده و همین موضوع باعث تشدید درگیری‌ها میان اعراب و کُردها شده است.
فورد ادامه داد: «در میان عرب‌ها، ناامیدی گسترده‌ای به دلیل سیطره سیاسی کُردها که تحت حمایت آمریکا هستند، وجود دارد. کُردها همچنین بر میدان‌های نفتی در این شهرها نیز سیطره دارند.»
بر اساس آخرین گزارش‌ها، شبه نظامیان گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در استان الحسکه که تحت پشتیبانی نظامیان آمریکایی مناطقی از این استان را در اشغال خود دارند،  در ادامه رفتارهای خودسرانه خود علیه اهالی، مانع ورود کارمندان اداره آب الحسکه به محل کار خود شدند.
شهر «الحسکه» در شمال شرق سوریه روز دوشنبه نیز شاهد تجمع بزرگ علیه ترکیه و همچنین شبه نظامیان کُرد بود.
 تجمع کنندگان به قطعی‌های مکرر آب منطقه که به دست ترکیه و تروریست‌های همسو با آنکارا صورت می‌گیرد و همچنین اقدامات ضد حقوق بشری شبه نظامیان کُرد اعتراض کردند.
حاضرین پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود که ترکیه و شبه نظامیان کُرد، در حال سرقت منابع و ثروت مردم سوریه هستند.
تجمع کنندگان همچنین سکوت بین‌المللی در خصوص ظلم و ستمی که ارتش ترکیه و تروریست‌های همسو یا شبه نظامیان کُرد در حق مردم الحسکه انجام می‌دهند را محکوم و تأکید کردند که این سکوت موجب افزایش اقدامات غیر قانونی و ارتکاب جنایات علیه اهالی و گرسنگی دادن آن‌ها می‌شود.
«محمود العکله» مدیر سازمان آب استان الحسکه نیز گفت که ارتش ترکیه برای هجدهمین بار آب شرب شهر الحسکه را قطع کرده است و نهادهای بین‌المللی باید برای تأمین امنیت ایستگاه پمپاژ آب «علوک» وارد عمل شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات