صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۲۷۹۷۰

رایزنی و گفتگوی ظریف و لاوروف برای نجات برجام

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه، امروز (سه‌شنبه) در دیدار با "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد، مقامات مسکو و تهران به احیای کامل توافقات هسته‌ای بین ایران و دیگر شرکت کنندگان در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) علاقه مند هستند.

لاوروف در آغاز مذاکرات خود با ظریف گفت: «امروز، یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث، وظیفه نجات برنامه جامع اقدام مشترک در زمینه حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران است. هم ما و هم مقامات تهران صادقانه علاقه‌مند هستیم تا همه طرف‌هایی که این سند را امضاء کرده‌اند، به سمت اجرای کامل تعهدات خویش بازگردند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین افزود، مسکو و تهران، با توجه به نقش هر دو کشور در منطقه، علاقه‌مند هستند تا گفت‌وگو‌ها در خصوص مسائلی مانند امنیت در منطقه خلیج فارس، مشکلات حل و فصل نشده در افغانستان و همچنین اوضاع پیرامون مناقشه قره باغ کوهستانی، پس از توقف درگیری‌های نظامی در آنجا، بیش از پیش تعمیق شوند.

وزیر خارجه ایران امروز بعد از سفر خود به جمهوری آذربایجان به مسکو سفر کرده است. حل و فصل مشکلات در منطقه قره باغ کوهستانی در مرکز توجه مذاکرات امروز وی با همتای روس او قرار دارد. علاوه بر این، طرفین مسائل مربوط به اوضاع پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران و روند اوضاع در سوریه را نیز مورد بررسی قرار خواهند داد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات