صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۲۷۹۸۱

روحانی: قرار نیست عده‌ای مشکلات را حل کنند و عده‌ای چرتکه بیاندازند

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت با بیان اینکه در هر جای این انقلاب لشگریان حق و لطف خدا دیده می‌شود، گفت: البته مردم ایران یک مردم ویژه و بلند آوازه‌ای از لحاظ روح و اراده هستند و این ملت با این اعتماد ملی و اراده ملی در کنار امام ایستادند و هرچه امام گفت گوش کردند.
وی افزود: امام گفت آنچه برای حکومت نظامی ترتیب داده‌اند را بشکنید و آنها شکستند و امام گفت به خیابان بیایید و آمدند و گفت که روبروی گلوله بایستید و مردم ایستادند.
روحانی ضمن تأکید بر اینکه هرچه امام گفت مردم اطاعت کردند و خداوند در سایه این رهبری آسمانی و این فداکاری و ایثار یک ملت بزرگ، بزرگترین پیروزی تاریخی را نصیب ایران کرد، تصریح کرد: امام روزی پیروز شد که هنوز آمریکایی‌ها امید داشتند که در اینجا کودتا کنند، و امام روزی پیروز شد که اروپایی‌ها هنوز امید داشتند که شرایط ایران را بهم بزنند و امام روزی پیروز شد که هیچکس در قدرت‌های شرق و غرب با نهضت امام موافق نبودند اما ملت ایران یکپارچه بود و آن پیروزی بزرگ و بلند را در تاریخ ایران و منطقه شاهد بودیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه این ملت امروز جایگاه بلندتری از 42 سال پیش دارند، تصریح کرد: احترام در دل و اذهان مردم جهان است و حال ابرقدرت‌ها ما را آزار و اذیت کردند سر جای خودش محفوظ است اما واقعیت این است که ملتی از اسارت نجات یافت و دست استعمارگران را قطع کرد و کاخ ستمگران را سرنگون کرد و امروز در این کشور اراده ملت و آرای مردم حاکم است و تا روزی که در حکومت جمهوری اسلامی ایران رأی مردم همه کاره است، شکست نمی‌خوریم.
روحانی افزود: اگر خدای ناکرده سر رأی مردم اما و اگر درست کردیم که انشاءالله آن روز هیچ وقت پیش نمی‌آید و اگر یک وقت گفتیم که خیلی مهم نیست پای صندوق 50 درصد یا 80 درصد باشد آن روز ممکن است این لطف خداوند را از دست بدهیم و انشاءالله آن روز پیش نیاید. ما و رهبری انقلاب و ملت ایران همواره در این مسیر بوده است و بعد از 42 سال ما امسال باز هم آماده جشن بزرگ انقلاب اسلامی هستیم هرچند امسال شکلش مقداری به خاطر کرونا متفاوت است اما دلها در سراسر کشور پر از شور انقلابی برای روز 12 بهمن و 22 بهمن است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه مقامات دشمنان بعد از پیروزی انقلاب در تلویزیون‌های بیگانه غرب گفتند این انقلاب حداکثر 6 ماه بیشتر نخواهد ماند، گفت: ما این حرف‌های اخیر را شنیدیم که آن آقا گفت که سال 97 جشن انقلاب نخواهند گرفت و این حرف‌ها دست چندم است و آن حرف‌های دست اول در همان سال اول زده شد و نمی‌خواستند انقلاب استمرار پیدا کند و بتوانیم از مردم رأی بگیریم و صندوق آراء باشد و وقتی 10 و 11 فروردین دیدند که مردم با نظم و ترتیب در سراسر کشور پای صندوق آراء ایستاده‌اند؛ نمی‌خواستند چنین اتفاقی بیوفتد و یک نظام با رأی مردم استقرار پیدا کند.
رئیس جمهور با بیان اینکه امسال با یک ویژگی دیگری جشن می‌گیریم، گفت: از یک طرف آنهایی که می‌خواستند با تروریسم اقتصادی و جنگ اقتصادی تحمیلی ما را زمین بزنند و سال قبل و سال قبل‌تر بر این کشور مسلط شوند امسال می‌بینند که مردم ما گرچه سختی‌های فراوانی در سایه این تحریم و جنگ اقتصادی بر خود دیده‌اند اما در عین حال اهداف بلند ملی و انقلابی و دینی و وظیفه انقلابی و شرعی خودشان را هیچگاه از یاد نمی‌برند. ممکن است از مسئولین و دولت هم گِله داشته باشند و بگویند چرا در فلان‌جا این کار را نکرده‌اید و همه اینها درست است اما وقتی پای ایران به میان بیاید دیگر همه غم‌ها و مشکلات و دردها فراموش می‌شود و آن هدف بلند پیش روی مردم هست تا از آن حراست کنند.
روحانی با بیان اینکه الحمدلله ما امسال در شرایطی وارد دهه فجر می‌شویم که مطمئن‌تر از همیشه هستیم که جنگ اقتصادی دشمن هم با شکست مواجه شده و هم در مسیر روزهای پایانی هست، اظهارداشت: امروز همه دنیا به آمریکا به طور یکپارچه می‌گویند که چرا به تعهداتت بر نمی‌گردی و این صدای واحد دنیا خیلی مهم است. اروپایی‌ها ممکن است به ما هم یک ایرادهایی وارد کنند که البته نابجا و نادرست است چون ما از آنها طلبکار هستیم و آنها نباید از ما طلبی داشته باشند، ما صبر بزرگ کردیم و یک سال دست روی دست گذاشتیم و گوش کردیم و دائماً آنها وعده دادند که دو هفته یا یک ماه دیگر و وعده دادند و عمل نکردند یا نتوانستند عمل کنند.
رئیس جمهور با بیان اینکه همیشه گفته‌ایم که شما به تعهدات برگردید و ساعت بعد ما به کل تعهدات بر می‌گردیم و منطق ما یک منطق بلند و صحیح هست و آنها نمی‌توانند به ما ایراد بگیرند، خاطرنشان کرد: ضمن اینکه گاهی ایراد نادرست می‌گیرند در عین حال همه بر اینکه آمریکا باید به تعهدات خودش برگردد متفق هستند.
روحانی ضمن تأکید بر اینکه ما امروز طرف‌های تجاری‌مان را در منطقه و جهان را می‌بینیم که شرایط تعاملشان با ما کاملاً فرق کرده است و همه لمس می‌کنند که آن جنایت‌کار بزرگ رفته است، اظهار داشت: شرایط متفاوت شده و حال اینکه چه زمانی بتوانیم مسائلمان را با دنیا حل و فصل کنیم بحث دوم هست و امروز شرایط برای تحولات اقتصادی کاملاً با یک ماه و دو ماه پیش متفاوت است و خبرنگاران از هر وزیر ما که سئوال کنند و بگویند شرایط امروز شما در تولید و اقتصاد و تحول و تجارت و فعالیت نسبت به یک ماه و دو ماه پیش بهتر شده است یا خیر، به شما پاسخ خواهند داد که شرایط ما امروز بهتر است.
وی با تأکید بر اینکه امروز ما در تولید شرایط بهتری داریم، اظهار داشت: وزیر صمت در یک جلسه اقتصادی چند مرکز تولیدی در قم و اصفهان نام می‌برد که لوازم خانگی تولید می‌کنند و می‌گفت که این کارخانه‌ها سه شیفت کار می‌کنند و تولیدشان دو برابر شده است.
روحانی در عین حال افزود: درست است که یک بنگاه‌هایی تعطیل شده و گاهی صدا و سیمای ما آن بنگاه‌های تعطیل شده را نشان می‌دهد اما این سمت را هم بگوییم بنگاهی که یک شیفت و دو شیفت بود، سه شیفت شده است. مشکلاتی هم داریم که باید همه دست به دست هم بدهیم و با هم آنها را حل کنیم و قرار نیست عده‌ای مشکل را حل کنند و عده‌ای در کنار بنشینند و چرتکه بیاندازند و یا اینکه به نفع دشمن هورا بکشند و همه باید با هم کار کنیم چون این کشور برای همه ما است و همه در سرنوشت این کشور شریک هستیم و اگر چیزی گران یا ارزان شود برای همه است.
وی ادامه داد: دولت تمام این 3 سال در وسط جنگ اقتصادی تحمیلی بود و کسی که انتقاد می‌کند باید ضمن انتقادی که می‌کند این را هم بنویسد که دولت در وسط جنگ تحمیلی اقتصادی بود و اگر در پایانش راه حل هم داشته باشد پیشنهاد بدهد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات