صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۲۸۰۰۱
در نشست خبری هجدهمین مجمع خیرین امدادگران عاشورا عنوان شد

بچه های جبهه و جنگ در خط مقدم کمک به بیماران نیازمند

در آستانه هجدهمین مجمع خیرین امدادگران عاشورا نشست خبری با حضور نصراله فتحیان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل و خبرنگاران رسانه ها در محل ساختمان مرکزی موسسه خیریه امدادگران عاشورا برگزار شد.
پایگاه بصیرت / گروه گزارش

، نصراله فتحیان در این نشست خبری ضمن اشاره به تاریخچه و اهداف تاسیس این خیریه گفت: ۲۵ سال قبل ، هیئت امدادگران عاشوار متوسل به حضرت زهرا(س) متشکل از پزشکان و کادر درمانی دفاع مقدس را راه اندازی کردیم و از ۱۸ سال قبل به این جمع بندی رسیدیم که برای رضای خدا و زیر پوشش حضرت زهرا(س)این بنیاد خیریه را تاسیس کنیم. در حال حاضر بیش از ۴ هزار نفر از جامعه پزشکی نامدار و متخصص عضو این خیریه هستند که با حفظ کرامت انسانی، در خدمت بیماران نیازمند سراسر کشور هستند.

بچه های جبهه و جنگ در خط مقدم کمک به بیماران نیازمند

مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا به اقدامات و کارهای انجام شده این موسسه طی سال های گذشته پرداخت و گفت: شعبه مرکزی این خیریه در تهران واقع شده و به همت جامعه پزشکی و خیرین بیش از ۴۵ شعبه خیریه در سراسر کشور تاسیس شده است. این خیریه سه شعار اصلی دارد که اولین ویژگی و شعار آن، پایداری است که هر سال این خیریه در حال توسعه است. دومین ویژگی که به آن توجه ویژه می شود، بحث شفافیت است که این موضوع باید جزء ویژگی های خیریه های سراسر کشور باشد. بحث دیگر که در خیریه به آن توجه می شود ابتکارات و خلاقیت است.
فتحیان افزود: در طی این سال ها، صدهزار نفر در سراسر کشور با رعایت کرامت انسانی در مطب ها، مراکز و بخش های خصوصی و دولتی و نیروهای مسلح توسط پزشکان عضو این موسسه خدمات درمانی دریافت کرده اند و در این خیریه با یک هماهنگی و همدلی کادر پزشکی عضو این خیریه شده اند. در حال حاضر 20 هزار نفر نیرو عضو این خیریه شده اند که از جامعه پزشکی، غیرپزشکی و جامعه هنری، امدادی و غیره هستند.
وی با بیان اینکه این موسسه فقط خدمت دهی به بیماران سرطانی و صعب العلاج ارائه نمی دهد، تصریح کرد: 40 الی 50 درصد خدمات این موسسه، حمایتی است. اسفند ماه سال گذشته که با بیماری کرونا روبرو شدیم، اولین اقدام موسسه، اعلام آمادگی به نظام سلامت بود که مجموعه ظرفیتمان را در خدمت نظام سلامت قرار دادیم و وزیر بهداشت و درمان از این موضوع استقبال کرد.

بچه های جبهه و جنگ در خط مقدم کمک به بیماران نیازمند

فتحیان گفت: این خیریه در حوادث مختلف مثل بیماری کرونا، سیل خوزستان، لرستان و بوشهر از همان لحظات اول، در منطقه حضور داشته و به مردم کمک کرده است. در ماه رمضان امسال بعد از صدور رزمایش مومنانه توسط مقام معظم انقلاب، ساماندهی کردیم که در کنار خدمات پزشکی توانستیم با رعایت کرامت انسانی در جهت مشکل اقتصادی نیازمندان تحت پوشش، کمک کنیم که در همین راستا علاوه بر توزیع بسته های غذایی، کارت هدیه خرید مواد غذایی نیزاهدا شد.
مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا افزود: در استان چهارمحال و بختیاری که از استان های محروم کشور است، 3شعبه از این خیریه فعال است. در استان سیستان و بلوچستان از همان شروع بیماری کرونا اعضای خیریه در کنار نظام سلامت و دانشگاه علوم پزشکی این استان قرار گرفتند که 2 نفر از پرستاران عضو خیریه در خدمت رسانی به بیماران کرونایی، به شهادت رسیدند.
فتحیان با اشاره به اینکه اعضای این موسسه به صورت جهادی خدمت می کنند، گفت: در استان خوزستان با کمک خیرین توانستیم در شهر خرمشهر بخش شیمی را در بیمارستان دولتی این شهرستان راه اندازی کنیم. یکی دیگر از افتخارات ما این است که شهید حاج قاسم سلیمانی از اعضاء هیئت امنای این موسسه بود اما می گفتند چه خاصیتی دارد اسم من در اینجا باشد و به همت این شهید بزرگوار توانستیم یکی از شعب این موسسه را در شهرستان کرمان راه اندازی کنیم. با هماهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی و با کمک خیرینی که می شناختیم، قریب به 8 میلیارد تومان پول جمع کردیم و این مبلغ را از طریق نیروی قدس سپاه به مردم فقیر یمن جهت کمک به درمان فرستادیم.
وی تصریح: امسال به دلیل بیماری کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، هجدهمین مجمع خیرین امدادگران عاشورا همزمان با ایام ولادت حضرت زهرا(س) به صورت مجازی برگزار می شود و برنامه 5 ساله چهارم در 17 بهمن ماه به تصویب خواهد رسید که مشخص شده با چه شاخصه هایی حرکت کنیم. یکی از هدف های شاخص در برنامه های 5 ساله که از سال 1400 تا 1404 است، این است که به سمت پیشگیری حرکت کنیم که یکی از آنها برنامه غربالگری است. همچنین در حوزه آموزش، برنامه ریزی مفصلی انجام داده ایم.

بچه های جبهه و جنگ در خط مقدم کمک به بیماران نیازمند

در ادامه سید جمال نحوی معاون فرهنگی و امور خیریه موسسه امدادگران عاشورا به تشریح برنامه های هجدهمین مجمع خیرین امدادگران عاشوار پرداخت و گفت: این مجمع از ۹ بهمن ماه تا ۱۵ بهمن ماه با شعار«خاک پای نیکانیم» و با عنوان هفته خیرین به‌صورت مجازی و از طریق پخش فیلم‌های کوتاه در سایت امدادگران عاشورا بدین شرح برگزار می شود:
۹ بهمن،روز افتتاحیه و اعلام برنامه‌های هفته خیرین امدادگران عاشورا،پخش میزگرد مطبوعاتی؛ ۱۰بهمن روز شهدای سلامت، معرفی شهدای سلامت خیریه و شهدای سلامت بهداری رزمی؛۱۱بهمن روز قدردانی از خیرین، معرفی کوتاه خیرین و یاوران هنر و اندیشه در خیریه امدادگران عاشورا؛ ۱۲بهمن روز هیئت امدادگران عاشورا،معرفی هیئت و برنامه‌های سالانه آن؛ ۱۳بهمن روز خیریه و طرح و برنامه امدادگران، شرح برنامه‌های ۵ ساله اول و دوم و برنامه ۵ ساله سوم خیریه؛ ۱۴بهمن روز مددجو، گزارش اقدامات و خدمات به مددجویان و برنامه‌های مددکاری و معرفی مددکاران نمونه؛۱۵بهمن روز اختتامیه و اعلام برنامه‌های سال ۱۴۰۰
همچنین فیلم‌های جنبی این هفته در کنار آثار اصلی پخش می گردد که بدین شرح است:هرروز فیلم کوتاه معرفی یکی از شعب استانی که توسط مدیرعامل آن شعبه و با عکس و تصویر تهیه‌شده، پخش می‌گردد. جشنواره فیلم‌های تولیدشده از فعالیت‌های گذشته در خیریه با عنوان مروری برگذشته که هرروز به پخش فیلم‌های قبلی خیریه می‌پردازد.با توجه به تقارن این هفته با هفته سرطان، فیلم‌های مربوط به خیریه‌های حوزه سرطان و پیشگیری از ابتلای سرطان نیز پخش می‌گردد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات