صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۲۸۰۸۰

هشدار طالبان به آمریکا

 «محمد نعیم وردک» سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در گفتگو با شبکه الجزیره گفت که نقض توافق میان این گروه و آمریکا به نفع هیچ طرفی نیست.
وی در ادامه گفت: ما انتظار نداریم که طرف دیگر توافق انجام شده در زمینه عقب نشینی نظامیان خارجی از افغانستان را نقض کند. باقی ماندن نظامیان خارجی بیش از زمان از پیش تعیین شده، برخلاف توافقات انجام شده است. ما خواهان اجرای توافق‌های دوجانبه به طور کامل هستیم و در صورت اجرای این توافقات همه مشکلات حل خواهد شد.
ایالات متحده در ماه فوریه (بهمن) گذشته با طالبان توافق نامه‌ای را امضاء کرد که بر اساس آن شمار نیروهای آمریکا از ۱۳ هزار نفر به کمتر از دو هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافته است.
همچنین طبق توافق انجام شده با طالبان، تمام نیروهای خارجی باید افغانستان را تا ماه می (خرداد) ۲۰۲۱ میلادی ترک کنند.
این درحالی است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تحت ریاست دولت جدید جو بایدن اعلام کرده، به دلیل امتناع طالبان از تحقق شرایط توافق شده در توافقنامه صلح، ایالات متحده ممکن است نتواند حضور نیروهای خود را در افغانستان کاهش دهد.
پیش از این نیز، عباس استانکزی یکی دیگر از سخنگویان طالبان، اعلام کرده بود که این گروه خواهان این است که تا اواخر ماه آوریل سال ۲۰۲۱ (اول تا دهم اردیبهشت سال ۱۴۰۰) تمامی نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات