صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۲۸۲۷۶

رشد بورس‌های بین المللی در معاملات امروز

امید سهامداران به تصویب بسته کمک اقتصادی از سوی نمایندگان کنگره در آمریکا باعث شد تا بورس‌های بین المللی در معاملات امروز رشد خوبی را تجربه کنند.

به گزارش رویترز، امید بازارهای مالی به اینکه نمایندگان کنگره آمریکا در ماه جاری اجرای یک بسته کمک اقتصادی 1.9 تریلیون دلاری را در آمریکا به صورت نهایی تصویب کنند باعث شد تا بورس‌های بین المللی در معاملات امروز رشد خوبی را تجربه کرده و قیمت نفت هم از 60 دلار در هر بشکه عبور کند.

حتی انتشار خبر توقف توزیع واکسن «آسترازنکا» در آفریقای جنوبی هم نتوانست از رشد بازارهای مالی در معاملات امروز جلوگیری کند.

آفریقای جنوبی می‌گوید: نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که واکسن آسترازنکا تاثیر محدودی بر جلوگیری از ابتلای افراد به نوع جهش یافته ویروس کرونا در این کشور دارد. 

شاخص MSCI جهانی که روند 50 بازار بورس بین المللی را دنبال می‌کند، در معاملات امروز برای نهمین بار در سال 2021 رکورد زد و دلیل اصلی آن مذاکرات در سطح دولت ژاپن برای کاهش محدودیت‌های کرونایی در این کشور و بهبود اوضاع بازارها در چین پیش از سال نو جدید بوده است.

بورس‌های اروپایی هم امروز رشد خوبی داشتند؛‌ چراکه افزایش قیمت نفت در بازار جهانی و انتظار برای بالا رفتن تورم باعث شد تا سهام برخی شرکت‌ها و بانک‌ها رشد کند. بر همین اساس بورس ژاپن دو درصد رشد کرد و سهام شرکت‌های پرطرفدار چینی هم 1.3 درصد بالا رفت. بورس استرالیا هم 0.6 درصد مثبت شد. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات