صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۲۸۲۸۷

درآمد ۱.۷ میلیارد دلاری کشور از صادرات بنزین در ۸ ماهه

آمارها نشان می‌دهد در 8 ماهه امسال بیش از 1.7 میلیارد دلار بنزین صادر شده است.

مجموع درآمدهای گمرکی مصوب ۸ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ بالغ بر۱۴ هزار و ۲۱۱ میلیارد تومان بوده و رقمی بالغ بر ۱۴ هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان معادل ۱۰۱٫۵ درصد محقق شده است.

مجموع درآمدهای گمرکی در ۸ ماهه سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از ۱۳ هزار و ۱۹۲ میلیارد تومان به مبلغ ۱۴ هزار و ۳۳۱ میلیارد تومان  افزایشی معادل ۱۰ درصد را نشان می دهد که دلیل آن مربوط به افزایش در ردیفهای درامدی ۱۶۰۱۴۵ با عنوان درآمد حاصل از اخذ عوارض واردات کالاها و محصولات فرهنگی با تحقق ۱۳۴ درصد، ردیف ۱۱۰۴۰۶ با عنوان ثبت معافیت ها و تخفیفات گمرکی به نرخ صفر با ۱۳۱ درصدو ردیف ۱۵۰۱۲۹ با عنوان درآمد موضوع ماده ۱۲ آئین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماندها با ۱۲۲ درصد است.

وصولی ردیف درآمدی ۱۱۰۴۰۱ مربوط به حقوق ورودی سایر کالاها (مهمترین ردیف درآمدی گمرک) لغایت آبان ماه سال ۱۳۹۹، مبلغ ۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور برای این ردیف درآمدی در هشت ماه نخست، مبلغ ۱۳ و هزار ۳۳۳ میلیارد تومان پیش بینی شده که ۵۳ درصد نسبت به بودجه مصوب هشت ماهه سال ۱۳۹۹ محقق شده و نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳ درصد کاهش نشان می دهد.

تراز بازرگانی خارجی و میزان و ترکیب کالاهای وارداتی و صادراتی در ۸ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ 
در ۸ ماهه اول سال ۱۳۹۹، میزان صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی کشور (به استثنای نفت خام، نفت کوره و نفت سفید و همچنین بدون صادرات از محل تجارت چمدانی)، بالغ بر ۷۵٫۸۲۱ هزار تن و به ارزش ۲۱٫۴۴۸ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۸، کاهشی ۱۴ درصدی در وزن و ۲۰ درصدی در ارزش دلاری داشته است. همچنین میزان واردات کشور در این مدت، با کاهشی ۱٫۰۲ درصدی در وزن و ۱۸٫۶ درصدی در ارزش دلاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، به ارقام ۲۱٫۸۸۱ هزار تن و ۲۳٫۱۳۲ میلیون دلار رسیده است.

از این حیث تراز بازرگانی خارجی جمهوری اسلامی ایران با کسری ۱٫۶۸۴ میلیون دلار مواجه بوده است. لذا در این مدت، تراز بازرگانی خارجی کشور بدون احتساب نفت و تجارت چمدانی مانند مدت مشابه سال قبل، منفی بوده است.

صادرات: اقلام عمده صادرات در ۸ ماهه اول سال ۱۳۹۶، شامل گاز طبیعی مایع شده در ظروف یک هزار سانتی متر مکعب باسهم ارزشی ۱۲٫۳۰ درصد و به ارزش ۲۶۳۸ میلیون دلار، بنزین به ارزش ۱٫۷۵۷ میلیون دلار با سهم ارزشی ۸٫۱۹ درصد، پلی اتیلن گرید فیلم با وزن مخصوص (چگالی) کمتر از ۹۴ درصد با ارزش ۷۶۰ میلیون دلار باسهم ارزشی ۳٫۵ درصد بوده است. همچنین کشور عراق و چین با سهم ارزشی ۲۴٫۹۶ و ۲۴٫۹۵ درصد در رتبه اول و دوم، امارات متحده عربی با سهم ارزشی ۱۲٫۷۱ درصد در رتبه سوم، ترکیه و افغانستان با سهم ارزشی ۷,۵۴ و ۷٫۸ درصد در رتبه های چهارم و پنجم قرار می گیرند.

این پنج کشور در مجموع ۷۶ درصد از کل وزن و ۷۷ درصد از کل ارزش صادرات کشور را به خود اختصاص داده اند.

واردات: اقلام عمده واردات طی ۸ ماهه اول سال ۱۳۹۸، شامل ذرت دامی به ارزش ۱,۵۴۸ میلیون دلار و سهم ارزشی ۷ درصد، گوشی تلفن همراه به ارزش ۱٫۱۹۸ میلیون دلار و سهم ارزشی ۵٫۱۸ درصد، سایر مخلوط های گندم غیر مذکور به ارزش ۱٫۰۲۱ میلیون دلار و سهم ارزشی ۲٫۶۸ درصد بوده است.کشورهای عمده طرف واردات در این مدت نیز، چین، امارات متحده عربی، ترکیه، هند و آلمان بوده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات