صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۲۸۲۸۹

کتاب خاطرات «استاد حسین انصاریان» منتشر شد

کتاب زندگی‌نامه و خاطرات «استاد حسین انصاریان» به‌قلم مجید جدیدی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام حسین انصاریان به‌اعتراف بسیارى از آگاهان در حوزه‌هاى مختلف علمى، دینى و اجتماعى یکى از شخصیت‌هایى است که در نیم قرن اخیر با بیان و قلم خود در تربیت نسل فعلى کشور سهمی بسزا داشته است.

حجت‌الاسلام حسین انصاریان که میان دوستداران آل‌الله و اهالی هیئت و روضه به «شیخ حسین» معروف است، یکی از شاخص‌ترین منبری‌های تهران است که از دوره جوانی با وعظ و روضه، با اکثر مردم ایران ارتباط برقرار کرده است.

بسیاری از جوانان معنویت‌شان را در دوران هشت سال دفاع مقدس به او مدیون‌اند. نوا و سخنان او و حتی دعاهای کمیل او در آن دوران‌ها جوانان را سیراب می‌کرد و پای منبر ایشان چه اشک‌هایی ریخته شد از سلحشورانی که بسیاری از آنان امروزه میان ما نیستند و به شهادت رسیده‌اند.

در این اثر علاوه بر درج اسناد و تصاویر فعالیت‌های این عالم و واعظ شهیر، خاطراتی از مبارزات سیاسی، سفرهای تبلیغی ایشان در پیش و پس از انقلاب اسلامی همچنین دوران دفاع مقدس، سفرهای خارج از کشور و… به ثبت رسیده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: «وقتی وارد شهر مشهد شدم اول برای غسل به حمام رفتم و بعد از غسل و وضو، وارد حرم حضرت امام رضا شدم و رو به ضریح حضرت کردم و با تضرع عرض کردم: آقا، چند چیز از خدا برای من بخواهید:

یکی این که اگر سخنرانی را آغاز کردم، خداوند منبرهای مرا برای امّت اسلام مفید قرار دهد.

دوم؛ به صدایم حالی عنایت فرما تا مردم با صدای من چه در روضه و چه در دعا و منبر راحت گریه کنند.

سوم؛ از خدا بخواهید که مرا از بازیگری‌ها، فتنه‌ها و مریدبازی‌ها در این لباس محفوظ نگه‌دارد.

چهارم؛ این که از خدا بخواهید سخن مرا در مردم اثرگذار قرار دهد؛ یعنی منبر حرفه و شغل من نباشد، بلکه واقعاً اگر گناهکاری نزد من می‌آید توبه کند، اگر حرام‌خواری می‌کند از حرام دست بردارد، اگر شخص آلوده است به دین بازگردد.

اما خواسته پنجم که روی آن خیلی پافشاری کردم این بود که به حضرت عرض کردم: از خدا بخواهید مرا از شهرت گسترده حفظ کند و اگر شناخته هم شدم، در چهارچوب محدودی باشد.»

انتشارات سوره مهر در 77سالگی این عارف ربانی و عالم دین کتاب زندگینامه و خاطرات استاد حسین انصاریان را منتشر کرده است.

استاد حسین انصاریان مفسر و مترجم قرآن، مؤلف و استاد حوزه علمیه قم است که بیش از 6 دهه در عرصه تبلیغات دینی در ایران و سایر کشورهای اسلامی فعالیت می‌کند و تألیف و ترجمه ده‌ها کتاب را در کارنامه کاری خویش به ثبت رسانیده است. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات