صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۲۸۴۰۹

نخست وزیر انگلیس اقدامات بایدن را "فوق العاده دلگرم کننده" خواند

نخست وزیر انگلیس گفت، گامهای اولیه اتخاذ شده از سوی جو بایدن در قابل مسائلی همچون سیاست خارجی و تغییرات آب و هوایی برای روابط بین کشورش و آمریکا "فوق‌العاده دلگرم کننده" هستند.

به گزارش پایگاه سی.بی.اس، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: "در چند هفته گذشته برخی تحولات مهم در نحوه به هم نزدیک شدن تفکر آمریکا و انگلیس وجود داشته است؛ به ویژه در قبال مسائلی همچون تغییرات آب و هوایی، ناتو، ایران و فراتر از همه در قبال طرق همکاری آمریکا و انگلیس برای رسیدگی به چالش محیط زیستی پیش روی سیاره ما."

او اظهار کرد: "من فکر می‌کنم در این زمینه برخی صحبتهایی که ما داریم از دولت جدید آمریکا و کاخ سفید جدید می‌شنویم به شکل فوق‌العاده‌ای دلگرم کننده هستند و ما می‌خواهیم با رئیس جمهور در قبال آنها همکاری کنیم."

بوریس جانسون جزو اولین رهبران جهان بود که به بایدن و معاون کامالا هریس بعد از برنده شدن آنها در انتخابات نوامبر گذشته آمریکا تبریک گفت. رئیس جمهور آمریکا همچنین با جانسون سه روز بعد از اجرای تحلیف صحبت کرده و خطاب به او "نیتش را برای تقویت روابط ویژه بین دو کشور و جان بخشی مجدد به روابط ترانس آتلانتیک" ابلاغ کرد.

جانسون در ادامه مصاحبه‌اش با شبکه سی.بی.اس نیوز گفت، از داشتن روابط خوب با کاخ سفید "خرسند" است و با بایدن "گفتگوهای فوق‌العاده" داشته است. نخست وزیر انگلیس در عین حال گفت، از اینکه بایدن شعار "بار دیگر بهتر بسازیم" را به ویژه در ارتباط با رسیدگی به همه گیری کروناویروس اتخاذ کرده "هیجان زده" است، هر چند که جانسون به شوخی گفت که اول او از آن استفاده کرده است.

او تاکید کرد: "این شعار درست است. ما باید از این همه گیری بیماری درس بگیریم. ما باید یاد بگیریم که چطور اطلاعات را به اشتراک بگذاریم، چطور به شکل مناسب داروها را به اشتراک بگذاریم، چطور اطمینان حاصل کنیم که چیزهایی مثل تجهیزات حفاظت شخصی را همانطور که در اوایل همه گیری بیماری شاهد بودید، احتکار نمی‌کنیم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که واکسنها را توزیع می‌کنیم."

جانسون همچنین گفت که امیدوار است آمریکا و انگلیس بتوانند با همکاری یکدیگر از همه گیری بیماری درس بگیرند و همچنین گفت که از اقدام دولت جو بایدن در اظهار نگرانی درخصوص تحقیقات سازمان بهداشت جهانی درباره منشا کووید-19 حمایت می‌کند. وی افزود: "وقتی شما یک بیماری مسری مشترک بین انسان و حیوان نظیر کروناویروس دارید، نیاز است که بدانیم دقیقا این اتفاق چطور افتاده است. در حقیقت اگر که این بیماری مشترک بین انسان و حیوان بوده و واقعا نشات گرفته از تماس انسان با قلمرو حیوانات است، این یک ارزیابی است. اما ما لازم است بدانیم که دقیقا چه اتفاقی افتاده است. آیا این اتفاق در بازار فروش گوشت حیوانات رخ داده است؟ آیا از سمت خفاش‌ها آمده است؟ آیا خفاش‌ها ارتباطی با مورچه‌خوارها داشتند؟ همه این سوالها اکنون موضوع گمانه زنی هستند."

او اظهار کرد: ما لازم است که داده‌ها را ببینیم. ما لازم است که همه مدارک را ببینیم. بنا براین من به طور کامل از آنچه که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در این خصوص گفته حمایت میکنم.

نخست وزیر انگلیس گفت که "اطمینان زیاد" به واکسیناسیونی که کشورش استفاده می‌کند داشته و "دلیلی برای آنکه آن را در برابر سویه‌های جدید ویروس غیر موثر بداند ندارد". 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات