صفحه نخست >>  عمومی >> خبر 2تایی
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۲۸۴۳۴
سخنگوی کمیسیون امینت ملی مجلس:

مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا در گستره روابط ایران و روسیه

عمویی با اشاره به پیام سفر دکتر قالیباف به روسیه به آمریکا و متحدانش گفت: همکاری ایران و روسیه به مقابله به یکجانبه گرایی آمریکا در مناسبات بین المللی کمک می کند، چراکه ایران و روسیه هر دو مدافع چندجانبه گرایی هستند.
زهرا ظهروند- خبرنگار/ ابوالفضل عمویی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری تحیلی بصیرت درباره پیام سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به روسیه به آمریکا و متحدانش گفت: سفر آقای دکتر قالیباف در این مقطع زمانی به روسیه پیام مهمی داشت، به این معنا که تغییرات سیاسی در هر گوشه ای از عالم تاثیری در روابط دوجانبه ایران و روسیه ندارد.

عمویی افزود: نکته دیگر اینکه تمایلمان این است که با هر شرایطی روابطمان تقویت شود، لذا از این جهت پیام مقام معظم رهبری یک پیام مهم بود که در محافل سیاسی روسیه نیز بازتاب داشت که در اظهارات مقام روسی که در جلسات به آن اشاره می کردند متوجه توجه به این پیام و رویکرد جدی که به جمهوری اسلامی وجود دارد، شدیم.

وی با بیان اینکه فعلا به لحاظ ملاحظات دیپلماتیک نمی توانیم محتوای پیام مقام معظم رهبری را علنی کنیم، تصریح کرد: نفس پیام توجه به رویکرد به روسیه برای همکاری های بلند مدت بود. بنده فکر می کنم همین موضوع نگرانی را در کسانی که دشمن رابطه ایران و روسیه هستند، برانگیخت و تحلیل ما از تماس فوری و عجله ای نتانیاهو با پوتین در همین چارچوب است و به نظر بنده از این پیام و توسعه روابط ایران و روسیه نگران شدند.

عمویی با اشاره به اینکه افراد هوشمندی در مناسبات بین المللی این جزئیات را پیگیری می کنند، اظهار کرد: به همین منظور سیگنال این سفر را به صورت جدی دریافت کردند؛ مهم تر از خود پیام، اراده ای  است که در مسئولین دو کشور برای توسعه روابط وجود دارد و امیدوار هستیم در روزهای پیش رو و آینده این اتفاق و رویکرد مثبت انجام شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی نگرانی برخی کشورها از این روابط گفت: همکاری ایران و روسیه به مقابله به یکجانبه گرایی آمریکا در مناسبات بین المللی کمک می کند؛ ایران و روسیه هر دو مدافع چندجانبه گرایی هستند و هر دو منتقد رویکردهای استانداردهای دوگانه آمریکا در موضوع حقوق بشر و فشارهای اقتصادی که در غالب تحریم به کشورها تحمیل می شود، هستند و به حقوق کشورهای مستقل توجه دارند. بنابراین فکر می کنم از این جهت نگرانی آنها می تواند قابل توجه باشد.
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات