صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۲۸۴۵۵

دعوت اتحادیه اروپا از وزیر خارجه آمریکا برای گفتگو بر سر ایران

وبگاه «پولیتیکو» به نقل از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا نوشت که از آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، دعوت شده تا در نشست مجازی وزرای خارجه این اتحادیه که دوشنبه آینده برگزار می‌شود؛ شرکت کند.
هنوز مشخص نیست که آیا او به این دعوت پاسخ مثبت خواهد داد یا خیر. به گفته دو منبع آگاه، قرار است در این نشست درباره چین، روسیه، ایران و ترکیه صحبت شود.

دعوت از بلینکن برای مشارکت در نشست مجازی اتحادیه اروپا در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا نیز قرار است روز جمعه در نشست مجازی سران گروه ۷ شرکت کند و سخنرانی نیز در کنفرانس امنیتی مونیخ داشته باشد.

همچنین کمیسیون اروپا یک طرح فراآتلانتیکی برای همکاری با دولت بایدن در باب مسائل متنوعی از فناوری گرفته تا تجارت، پیشنهاد داده است.
دولت بایدن از کشورهای اتحادیه اروپا درخواست کرده است تا به عنوان همپیمانان ایالات متحده در خصوص چندین پرونده بین‌المللی مهم از جمله مسائل ژئواستراتژیک و روابط اقتصادی با چین همکاری کنند

آمریکا و چهار کشور اروپایی فرانسه، انگلیس، ایتالیا و آلمان در بیانیه‌ای مشترک حمله راکتی دوشنبه شب به فرودگاه بین المللی اربیل و حومه آن را با «شدیدترین لحن» محکوم کردند.
در این بیانیه مشترک پنج کشور مذکور از دولت عراق خواسته شده تا در حمله راکتی صورت گرفته به مرکز منطقه کردستان عراق تحقیق و عاملان آن مجازات شوند.
منابع امنیتی اربیل اعلام کرده‌اند که دوشنبه شب 14 راکت به‌سوی این شهر شلیک شده است که در پی آن شماری از نظامیان آمریکایی زخمی شدند.
برهم صالح رئیس جمهوری عراق این حمله را یک جنایت تروریستی خوانده و اعلام کرده است: هدف قرار دادن اربیل اقدامی خطرناک است و تنها گزینه پیشِ‌روی ما افزایش تلاش‌ها برای مقابله جدی با تروریست‌ها و به‌هم‌زنندگان امنیت کشور است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات