صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۲۸۴۵۶

درخواست انگلیس برای آتش بس جهانی بر سر کرونا

وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد، وزیر امور خارجه این کشور امروز (چهارشنبه) از شورای امنیت درخواست خواهد کرد تا با قطعنامه‌ای برای آتش‌بس‌های مذاکره شده در مناطق جنگی سراسر جهان موافقت کند تا این امکان را فراهم کند که مردم آسیب‌پذیر در برابر کووید ۱۹ واکسینه شوند و از دسترسی منصفانه به واکسن کرونا حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، انتظار می‌رود "دومینیک راب"، وزیر امور خارجه انگلیس بگوید: پوشش واکسیناسیون جهانی برای شکست ویروس کرونا ضروری است. به همین خاطر است که انگلیس خواستار یک آتش‌بس واکسیناسیون است تا اجازه دهد واکسن‌های کووید ۱۹ به دست مردمی که در مناطق جنگی زندگی می‌کنند، برسد و تلاش تیمی جهانی وسیع‌تری برای دستیابی به دسترسی عادلانه به واکسن کرونا شکل بگیرد. همه ما یک وظیفه اخلاقی و یک ضرورت استراتژیک داریم که باید دست به دست یکدیگر دهیم تا این ویروس را شکست دهیم.

براساس گزیده‌ای از متن سخنرانی دومینیک راب که زودتر در اختیار مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته، وزیر امور خارجه انگلیس همچنین از ریاست کشورش بر شورای امنیت در ماه جاری میلادی استفاده خواهد کرد تا به کشورهای عضو هشدار دهد که اجازه دادن به شیوع این ویروس در مناطق مختلف بدون راه‌اندازی کمپین‌های واکسیناسیون به معنای خطر بزرگ‌تر شیوع انواع جدید ویروس‌ها و موج‌های بیشتر پاندمی‌ها در جهان است.

"باربارا وودوارد"، نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل در یک نشست خبری آنلاین با رسانه‌های خارجی مستقر در لندن در آستانه نشست روز چهارشنبه در نیویورک گفت: پرداختن به موضوع دسترسی به واکسن در مناطق جنگی به نفع همه کشورهاست چرا که تا زمانی که همه ایمن نشوند هیچ کس در امان نیست.

وی افزود: هدف برنامه‌های ما در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت این است که این انگیزه و آرزو را عملی کنیم و با راهی برای رساندن واکسن از آزمایشگاه‌ها به دست مردم در مناطقی از جهان که از کمترین امکان دسترسی برخوردارند و آنهایی که تحت تاثیر جنگ‌ها هستند، موافقت کنیم.

وودوارد تصریح کرد: بیش از ۱۶۰ میلیون تن از مردم در سراسر جهان به خاطر بی‌ثباتی و جنگ‌ها در خطر حذف از برنامه واکسیناسیون کووید ۱۹ هستند.
وی خاطرنشان کرد که آتش‌بس‌های واکسیناسیون در گذشته نیز استفاده شده‌اند و به عنوان نمونه به افغانستان اشاره کرد؛ جایی که یک آتش‌بس دو روزه در درگیری‌های سال ۲۰۰۱ میلادی برقرار شد تا به ۳۵ هزار امدادگر فرصت تزریق واکسن فلج اطفال به ۵.۷ میلیون کودک زیر پنج سال را بدهد.

سفیر انگلیس در سازمان ملل درباره افرادی که مسئول واکسناسیون مردم در مناطق جنگی هستند، گفت: دولت‌ها باید مطمئن شوند که پناهجویان و آوارگان در برنامه‌های ملی واکسیناسیون‌شان قرار دارند. در نقاط لازم این واکسن‌ها می‌توانند توسط آژانس‌های سازمان ملل، صلیب سرخ و دیگر سازمان‌ها تهیه شوند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات