صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۲۸۴۶۶

آمریکا: از تهدیدهای ایران درباره توقف پروتکل الحاقی مطلعیم/ می‌خواهیم از برجام فراتر برویم و مدتش را افزایش دهیم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با بیان "از تهدیدهای ایران مبنی بر توقف اجرای پروتکل الحاقی مطلع هستیم" تأکید کرد: می‌خواهیم از این توافق فراتر برویم و آن را تقویت کنیم و مدتش را افزایش دهیم.
ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری گفت: این اقدام ایران در ادامه گام‌هایی است که این کشور در مسیر نقض تعهدات هسته‌ای خود برداشته است.
وی افزود: خبر خوب این است که همه این اقدامات قابل بازگشت هستند و مسیر دیپلماسی همچنان باز است.
 پرایس ادامه داد: ایران باید همکاری بموقع و کاملی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته باشد.
سحنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: اقدامات ایران نه‌تنها باعث نگرانی ایالات متحده و متحدانش شده است، بلکه همه جهان را نگران کرده است.
وی گفت: پیشنهادی که شما بارها از این تریبون، از زبان وزیر امور خارجه و از زبان رئیس‌جمهور ایالات متحده شنیده‌اید، همچنان پابرجاست؛ اگر ایران به اجرای کامل تعهداتش در برجام بازگردد، ما نیز همین کار را خواهیم کرد.
پرایس افزود: همان‌طور که قبلاً هم گفته‌ام، برجام برای ما یک کف است نه یک سقف. ما می‌خواهیم از این توافق فراتر برویم و آن را تقویت کنیم و مدتش را افزایش دهیم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: رویکرد ما در قبال ایران و  چالش‌های دیگری که با آن مواجه هستیم این است که باید متحدانمان را با خود همراه کنیم.
وی گفت: رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر مقامات از جمله رابرت مالی نماینده ویژه دولت در امور ایران طی هفته‌های اخیر مشغول تماس‌های تلفنی و نشست‌های ویدیویی با متحدانمان بوده‌اند تا اطمینان حاصل کنیم که ما می‌توانیم بر این چالش و چالش‌های دیگر غلبه کنیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات