صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۲۸۵۴۰

ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا درباره برقراری تماس با ایران

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا شامگاه یکشنبه (به وقت تهران) گفت که واشنگتن ارتباط با تهران درباره محکومان آمریکایی که در زندان‌های ایران به سر می‌برند را آغاز کرده و به آن ادامه خواهد داد و بازگرداندن این محکومان را یکی از اولویت‌های مهم دولت جدید آمریکا توصیف کرد.
وی که با برنامه «Face The Nation»‌ شبکه سی‌بی ‌اس مصاحبه می‌کرد، گفت: «جو بایدن می‌خواهد مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود و معتقد است که دیپلماسی بهترین مسیر برای رسیدن به آن است و بنابراین وی آماده است که به میز مذاکره برود و با ایرانی‌ها درباره بازگرداندن محدودیت‌های برنامه هسته‌ای گفت‌وگو کند.»
جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که برنامه هسته‌ای خود را با اهداف صلح آمیز پیگیری می‌کند و ایران یکی از اعضای پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای است و بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مرتب از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید می‌کنند، این در حالی است که رژیم صهیونیستی که با حمایت همه‌جانبه آمریکا مواجه است تنها رژیم در منطقه غرب آسیا بوده که دارای تسلیحات هسته‌ای بوده و نه تنها عضو پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی نبوده بلکه به اجازه بازدید از زرادخانه هسته‌ای خود را نیز نمی‌دهد.
مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه این مصاحبه گفت: «این پیشنهاد هنوز پابرجاست چون ما معتقدیم که دیپلماسی بهترین مسیر است. ایران هنوز (به این پیشنهاد) پاسخ نداده است. چیزی که اتفاق می‌افتد این است که در حال حاضر ایران و نه آمریکا از نظر دیپلماتیک منزوی شده است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات