صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۲۸۶۰۸
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

نظام بانکداری کشور نیازمند جراحی است

در واقع بانک ها منابع مالی مردم را جمع می کنند و برای خود سودآوری در نظر می گیرند و به وسیله آن، بنگاه داری می کنند، به  عبارتی سوداگری به راه انداخته اند.
بدری با اشاره به لزوم قانون بانکداری اسلامی گفت: بانک ها منابع مالی مردم را جمع می کنند و برای خود سودآوری در نظر می گیرند و نظارت جامع و کاملی بر فعالیت، منابع و مصارف بانک های خصوصی وجود ندارد، لذا ضروری است که نظام بانکداری کشور یک چکش کاری و جراحی اساسی شود.

صدیف بدری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری تحلیلی بصیرت با اشاره به طرح بانکداری اسلامی گفت:یکی از عواملی که نقش بسیاری در ایجاد تلاطمات اقتصادی کشور دارد، سیستم بانکداری کشور است؛ بانک های کشور ما به خصوص بانک های خصوصی، بنگاه داری می کنند و حمایت عملیاتی از تولید ندارند.

وی افزود: در واقع بانک ها منابع مالی مردم را جمع می کنند و برای خود سودآوری در نظر می گیرند و به وسیله آن، بنگاه داری می کنند، به  عبارتی سوداگری به راه انداخته اند.
در این خصوص نظارت جامع و کاملی بر فعالیت، منابع و مصارف بانک های خصوصی وجود ندارد، لذا ضروری است که نظام بانکداری کشور یک چکش کاری و جراحی اساسی شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اقدامات مجلس در این خصوص تصریح کرد: خوشبختانه کمیسیون اقتصادی مجلس طرحی را تهیه کرده و در حال بحث و بررسی آن است؛ البته این طرح را در مجلس دهم نیز تهیه کرده بودیم که متاسفانه دولت به بهانه اینکه در این خصوص، لایحه به مجلس می آورد، با آن مخالفت جدی کرد، در حالی که حدود سه سال است که دولت لایحه ای در این باره تهیه نکرده که به مجلس  ارائه دهد.

بدری در ادامه گفت: به همین منظور مجلس،خود نسبت به این موضوع وارد عمل شد که در کمیسون اقتصادی بررسی می شود و  امیدوار هستیم که چکش کاری ها و بحث های کارشناسی روی آن انجام شود تا قانون نظام جامع بانکداری کشور تهیه شود. البته لازم به ذکر است که قانونی در این باره وجود دارد، منتها یکسری بحث ها مبنی بر اینکه قانون موجود، کفایت شرایط اقتصادی را نمی کند، وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کشور یک نظام مندی مناسبی در خصوص بانکداری داشته باشد و بانک ها سرمایه های خرد، متوسط و کلان مردم را جمع کرده و به سمت و سوی تولید سوق دهند، شرایط اقتصادی کشور بهتر از حال حاضر می شود و مطمئنا افزایش نقدینگی در کشور نیز کنترل خواهد شد.
نظارت بر عملکرد مالی بانک های خصوصی از ضروریات این طرح است که امیدواریم کمیسیون اقتصادی مجلس نیز به این موضوع توجه کافی داشته باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات