صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۲۸۶۲۵

«لودریان» با «رافائل گروسی» پیرامون توافق هسته ای ایران گفتگو کرد

وزارت خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه این کشور با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران خبر داد.
طبق بیانیه وزارت خارجه فرانسه، لودریان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تقدیر از «اقدام بی‌طرفانه و حرفه‌ای» آژانس، بر حمایت کامل خود از تلاش‌های گروسی برای تداوم مأموریت و فعالیت‌های آژانس در راستی آزمایی و کنترل تعهدات ایران تأکید کرد.
در این بیانیه آمده‌است که ژان ایو لودریان ضمن ابراز نگرانی نسبت به تصمیم ایران برای توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی، با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیرامون تلاش‌های دیپلماتیک فرانسه و شرکایش جهت یافتن راهکارهایی بر پایه مذاکره با هدف برگرداندن ایالات متحده و ایران به تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام گفتگو کرد.
گفتنی است، تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) سه‌شنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از تصمیم ایران درباره توقف پروتکل الحاقی، حمایت خود را از تفاهم به دست آمده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره تداوم نظارت و راستی‌آزمایی‌های ضروری در ایران اعلام کردند.
نکته قابل توجه آن است که در بیانیه این سه کشور اروپایی به نقض صریح قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی آمریکا هیچ‌گونه اشاره‌ای نشده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات