صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۲۸۶۳۰
یک کارشناس مسائل بین الملل:

حمله به محور مقاومت ،نقطه آغازی در اجرای ایده «خاورمیانه بزرگ»، بایدن به دنبال نا امن کردن منطقه است

یک کارشناس مسائل بین الملل حمله شب گذشته نیرو هوایی آمریکا  به مواضع  نیرو های مقاومت را اقدامی از پیش طراحی شده خواند که هدف اصلی آن نامن کردن مجدد منطقه بوده است.
سعید ترکاشوند- خبرنگار/«حسن هانی زاده » کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با پایگاه تحلیلی خبری تحلیلی بصیرت، بمباران هوایی مواضع نیرو های مقاومت در منطقه بوکمال  توسط نیرو هوایی آمریکا را اقدامی از پیش تعیین کننده و مشکوکی توصیف کرد و گفت: اخیرا با روی کار آمدن «جو بایدن» رئیس جمهور دموکرات آمریکا، تحرکات مشکوکی  از سوی نیرو های آمریکایی در منطقه به وقوع پیوسته است.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: حقیقت این است که رئیس جمهور فعلی آمریکا، در سال 2005 ، دو سال پس از سقوط رژیم دیکتاتوری صدام حسین، در مقام رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا، طرح«خاورمیانه بزرگ» را در قالب تجزیه عراق به سه منطقه شیعه نشین، سنی نشین و کرد نشین را به رئیس جمهور وقت « جرج بوش پسر »  را داد.

وی  افزود: اکنون  400 تن از زبده ترین افراد داعش از سوریه به عراق بازگشته اند و در این بین شاهد سازماندهی مجدد بقایای حزب بعث در کنار این اتفاقات هستیم که  این موضوع نشان دهند یک خطر بزرگ امنیتی برای منطقه است محسوب می شود.

هانی زاده تاکید کرد: چنین اقدامی از سوی آمریکا آن هم در برهه زمانی فعلی در منطقه بیشتر نشان دهنده آن است که آمریکایی ها به دنبال  نامنی  و شروع اجرای طرح خاورمیانه بزرگ در منطقه هستند.

آینده برجام
این تحلیلگر مسائل منطقه در خصوص تاثیر این موضوع در خصوص برجام گفت: آمریکایی ها همواره در سیاست خارجی خود از صداقت برخوردار نبوده و نیستند و این امر در فرایند احیای برجام می تواند تاثیر گذار باشد.

وی تشریح کرد: تضعیف نیرو های مقاومت در منطقه و ظهور داعش تنها به نفع عربستان و رژیم صهیونیستی است؛ که هر دوی این کشور ها در به دنبال تضعیف محور مقاومت و اختلاف و جنگ بین کشور های اسلامی هستند.

صبر استراتژیک ایران
 هانی زاده در خصوص مقابله جمهوری اسلامی به عنوان قلب مرکزی محور مقاومت خاطر نشان کرد: اکنون لازم است جمهوری اسلامی ایران می بایست رویکرد و مقابله به مثل هوشمندانه ای  از خود نشان دهد زیرا که آمریکایی ها  اکنون به دنبال آن هستند که اتهامات واهی را بر جمهوری اسلامی ایران وارد کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل  در آخر عنوان کرد : جمهوری  اسلامی ایران همواره خواهان  اتحاد و انسجام عراق و سوریه به عنوان کشور های اسلامی و عضو محور مقاومت است 
آمریکایی ها برای پیش برد اهداف خود از نامنی این کشور ها نیز هیچ واهمی ندارند. گفتنی است که « سرگی لاوورف»  وزیر امور خارجه روسیه نیز این اقدام آمریکایی ها در مرز شرقی آمریکا را اقدامی تحریک آمیز از سوی مستجران جدید کاخ سفید خواند.
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات