صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۲۸۶۶۰

ایرج مسجدی: روابط بین ایران و کردستان عراق بسیار خوب است

«ایرج مسجدی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد روابط بین تهران و اربیل را «بسیار خوب» دانست و گفت که نقش منطقه کردستان عراق در جنگ با داعش مهم بود.
مسجدی شنبه‌شب در گفت‌وگو با شبکه کردی «روودآو» گفت که مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال کردستان عراق و شخص «مسعود بارزانی»، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق بسیار واضح و بر اساس احترام بوده است.
او با بیان اینکه منطقه کردستان عراق و نیروهای پیشمرگه این منطقه در جنگ علیه داعش نقش مهمی ایفا کردند، هرگونه ادعای تهدید از ایران علیه منطقه کردستان عراق را رد کرد و گفت که در روابط تهران و اربیل هیچگونه سردی وجود ندارد بلکه این روابط بسیار خوب و بسیار پویاست.
سفیر کشورمان گفت که ایران بر این باور است که امنیت عراق، اردن، قطر، عربستان سعودی و کویت و هر منطقه و کشور دیگری باید از سوی کشورهای این منطقه تأمین شود نه کس دیگری.
او گفت: «ما با عراق و همچنین مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور به ویژه بعد از سفر به ایران روابط خیلی خوبی داریم».
مسجدی با بیان اینکه مسعود و نچیروان بارزانی از بهترین دوستان ایران هستند، گفت که هر نوع همکاری و ائتلاف بین منطقه کردستان عراق و شیعیان این کشور نقش سازنده‌ای خواهد داشت و ابتکار عمل رئیس منطقه کردستان عراق می‌تواند به تقویت روابط بین کردها و شیعیان شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات