صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۲۸۶۸۹

آمریکا آماده جنگ داخلی است

تعداد راستگراها و طرفداران دونالد ترامپ نزدیک نصف رای دهندگان انتخابات 2020 آمریکاست که آنها هرگز بایدن را قبول نکردند.
فارین پالیسی نوشت:  امکان وقوع جنگ داخلی در آمریکا تا همین اواخر غیر ممکن بود، اما اکنون به دنبال تشدید افراط گرایی و اقدامات خشونت آمیز گروه های راست گرا، زنگ خطر درباره جنگ داخلی به صدا درآمده است. 
 علی رغم سیاست های جدیدی که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای کنترل اوضاع به کار بسته اما خطر خشونت سیاسی به شکل گسترده در آمریکا احساس می شود. البته سیاست های بایدن نمی تواند به وضعیت آمریکا را به طور کامل مطلوب کند. بدلیل که
1- تعداد راستگراها و طرفداران دونالد ترامپ نزدیک نصف رای دهندگان انتخابات 2020 آمریکاست که آنها هرگز بایدن را قبول نکردند. بدیهی است که بایدن  از محبوبیت کافی در آمریکا برخوردار نیست و جایگاه وی ثبات کافی ندارد. بنابراین سیاست های وی با چالش اساسی رو به رو خواهد بود. 
 
2- جامعه آمریکا به مرحله ای رسیده است که بی عدالتی و نبود دموکراسی را به طور علنی حس کرده است. برخی از ایالت های آمریکا متوجه شدند که در ساختار قدرت آمریکا، هیچگونه تاثیری ندارند و سیستم رای گیری طوری طراحی شده است که ایالت های بزرگ تعیین کننده نهایی نتایج انتخابات می باشند. همچنین ایالت های بزرگ نیز به این نتیچه رسیدند که آنها هزینه های ایالت های دیگر را از طریق مالیات می دهند. بنابراین ساختار آمریکا، مردم این کشور را به سمتی برده است که آنها به طور کامل تبعیض را حس می کنند که این از زمان روی کار آمدن ترامپ شروع و در حال حاضر تشدید شده است که تصرف کنگره توسط معترضین به ظاهر به نتیجه انتخابات، شروع شورش های دیگر است.
 
3- وجود دوگانگی در آمریکا که در انتخابات 2020 به اوج خود رسید، آغازی بر آمریکای سخت در انتخابات 2024 این کشور خواهد بود. که این موضوع با نامزدی دونالد ترامپ تشدید خواهد شد و مدیریت از دست نخبگان سیاسی امنیتی در خواهد رفت. بنابراین افول آمریکا را باید از این به بعد با شدت بیشتری شاهد باشیم. 
 
 
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات