صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۲۸۶۹۴
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اتهام زنی رژیم صهیونیستی به ایران ارزش پاسخگویی ندارد

ما همواره در صحنه رعایت حقوق دریاها، به عنوان یک کشور پیشگام بوده ایم و آنچه که امروز تحت عنوان اتهام زنی از سوی یک رژیم جعلی مطرح می شود ارزش پاسخگویی ندارد.
مقتدایی با اشاره به اتهام زنی رژیم صهیونیستی به جموری اسلامی ایران، گفت: ما همواره در صحنه رعایت حقوق دریاها، به عنوان یک کشور پیشگام بوده ایم و آنچه که امروز تحت عنوان اتهام زنی از سوی یک رژیم جعلی مطرح می شود ارزش پاسخگویی ندارد.

زهرا ظهروند- خبرنگار/ عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در خصوص اتهام زنی مقامات رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران مبنی بر هدف قرار دادن کشتی متعلق به این رژیم در دریای عمان، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که از اقتدار کامل و کافی برخوردار است، در صحنه بین المللی کاملا شفاف و واضح عمل می کند. اتهام زنی هایی که اکنون وجود دارد هیچ مبنایی که ریشه در واقعیت ها داشته باشد، ندارد.

مقتدایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان کشور مسئولیت پذیر در عرصه بین المللی عمل کرده است، گفت: بارها در مواضع رسمی مسئولان کشورمان بوده است که اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا نکند، حتما با مقابله و پاسخ جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد؛ اما اینکه رژیم صهیونستی بدون هر گونه سندی به دنبال اتهام زنی باشد، نیز کاری است غلط از سوی این رژیم نامشروع است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه ایران و مقامات مسئول پاسخ های لازم در این خصوص را داده اند و خواهند داد و جمهوری اسلامی ایران کشوری نیست که مسئولیت های بین المللی و معاهدات بین المللی را نقض کند؛ بنابراین ما معتقد هستیم رژیم اشغالگر قدس به دنبال فرافکنی است و همواره تلاش کرده است ناکارآمدی ها، ناکامی ها و عدم توفیقات خود در طول سالیان گذشته را به حساب جمهوری اسلامی ایران بگذارد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اینکه آنها فکر می کنند هر بلایی سرشان می آید، از سوی جمهوری اسلامی ایران است نشان دهنده نگرش آنها به عمق قدرت و قوت جمهوری اسلامی ایران است، اما جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین المللی کارهایی که قرار است انجام بدهد همه بر مبنای منطق بوده که یکی از این منطق ها رعایت حقوق بین الملل است.

مقتدایی در پایان خاطرنشان کرد:ما همواره در صحنه رعایت حقوق دریاها، به عنوان یک کشور پیشگام بوده ایم و آنچه که امروز تحت عنوان اتهام زنی از سوی یک رژیم جعلی مطرح می شود ارزش پاسخگویی ندارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات