صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۲۸۷۴۴

غنی سازی 60 درصدی در ایران در اختیار کیست؟

بنابراین دانش غنی سازی 60 درصدی بطور کاملا بومی شده در اختیار دانشمندان هسته ای قرار دارد و دست نظام در این زمینه بالاست. 
مطرح شدن غنی سازی 60 درصدی توسط رهبر معظم انقلاب باعث شد که جمهوری اسلامی در برابر تلاشهای محدود ساز غرب با سربلندی بایستاد. از طرف دیگر آمریکا و سه کشور اروپایی در تلاش اند تا قطعنامه ضد ایرانی  را در آژانس انرژی اتمی به تصویب برسانند و به نوعی آنها در تلاش اند تا ایران را به عقب برگردانند. عقب نشینی از صنعت هسته ای مقدمه ای است برای تبدیل شدن کشور به لیبی که بستری برای شروع شیطنتهای غرب خواهد بود. از این رو ایستادی ایران بر حق مسلم خود در داشتن فناوری هسته ای غرب را بشدت مایوس خواهد کرد.
 
حال این سوال مطرح می شود که آیا ایران توان غنی سازی 60 درصدی  به صورت بومی دارد یا نه؟
رصد اجرای مصوبه راهبردی مجلس شورای اسلامی نشان می دهد سازمان انرژی اتمی اجرای قانون مجلس مبنی بر اقدام راهبردی علیه تحریم ها را به خوبی پیش برده است. گزارش های میدانی نیز نشان میدهد که این سازمان از لحاظ فنی نه تنها توانایی خوبی برای غنی سازی 60 درصدی در اختیار دارد بلکه حتی برای برگشت به شرایط قبل از برجام نیز از دانش فنی کافی و جالب توجهی برخوردار است. بنابراین دانش غنی سازی 60 درصدی بطور کاملا بومی شده در اختیار دانشمندان هسته ای قرار دارد و دست نظام در این زمینه بالاست.
 
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات