صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۲۸۸۵۷

افزایش 4 درصدی واردات نفت چین در ماه‌های ژانویه و فوریه

واردات نفت چین در دو ماه نخست 2021 به 89.57 میلیون تن رسید که 4.1 درصد بیش از سال گذشته و 9.5 درصد بیش از مدت مشابه سال 2019 است.

به گزارش رویترز، واردات نفت چین در دو ماه نخست 2021 به 89.57 میلیون تن رسید که 4.1 درصد بیش از سال گذشته و 9.5 درصد بیش از مدت مشابه سال 2019 است.

این افزایش ناشی از بالا رفتن تقاضا برای سوخت و انتظار برای بالا رفتن ظرفیت پالایش در این کشور عنوان شده است.

بر اساس آمارهای گمرک چین، محموله‌های نفتی وارداتی در ماه های ژانویه و فوریه معادل 11.08 میلیون بشکه در روز بوده است. آمار ماه‌ها به تفکیک اعلام نشده است.

واردات نفت چین در سال گذشته به دنبال شیوع ویروس کووید 19 برای نخستین بار در شهر ووهان این کشور، و به دنبال آن قرنطینه که فعالیت‌های بنادر را متوقف و تقاضا برای سوخت را کاهش داد، مختل شد.

انواع جدید ویروس کرونا و کاهش مسافرت‌ها در تعطیلات اوایل سال چین می‌تواند تقاضا برای نفت را تا 400 هزار بشکه در روز در سه ماهه نخست کاهش دهد، اما تحلیلگران انتظار ندارند که مصرف سوخت از ریل بهبودی خارج شود.

چین پس از به راه انداختن تاسیسات پالایشی جدید در شرکت پتروشیمی ژجیانگ و پتروشیمی شنگ هونگ، امسال سهمیه واردات نفت غیردولتی را تا 20 درصد افزایش داد.

با افزایش قیمت نفت برنت به بالاترین رقم 13 ماه گذشته، کاهش تقاضا و کاهش حاشیه سوخت پالایشگاه‌ها زیرا برای فصل تعمیرات آماده می‌شوند، قرار است خرید نفت خام در سه ماهه دوم کم شد.

واردات گاز طبیعی این کشور در دو ماه نخست سال 2021 نسبت به مدت مشابه پارسال 17.4 درصد رشد داشته و به 20.80 درصد رسیده است. واردات در مدت مشابه سال 2019 برابر با 17.36 میلیون تن بوده است.

بر اساس این آمار، صادرات محصولات نفتی پالایش شده چین در دو ماه ژانویه و فوریه امسال نسبت به سال گذشته 1.9 درصد بیشتر شده و به 10.96 میلیون تن رسیده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات