صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۲۸۹۲۸

کاهش شدید مبادلات تجاری بریتانیا-اتحادیه اروپا

در حالی که محدودیت های کرونایی بین بریتانیا و اتحادیه اروپا تشدید شده، آمارهای جدید و رسمی حاکی است، صادرات و واردات کالا و خدمات بین دو طرف در نخستین ماه اجرای قوانین پسابرگزیت با افت چشمگیری همراه شده است.
بر اساس این گزارش اداره آمار‌های ملی بریتانیا روز جمعه اعلام کرد: صادرات بریتانیا به اتحادیه اروپا در ماه ژانویه نسبت به دسامبر بیش از ۴۰.۷ درصد کاهش و واردات بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز در این مدت ۲۸.۸ درصد افت داشته است.
اداره آمار‌های ملی بریتانیا افزود: شیوع ویروس کرونا که بریتانیا را در ماه فوریه در قرنطینه سراسری قرار داده، ارزیابی تبعات منفی مقررات جدید گمرکی بر اقتصاد انگلیس را سخت و دشوار کرده است؛ هرچند برگزیت خسارات زیادی بر اقتصاد و تجارت بریتانیا وارد کرده است.
این آمار‌ها نشان می‌دهد صادرات مواد غذایی و حیوانات زنده به اتحادیه اروپا با افت شدید ۶۴ درصدی روبه رو شده است.
اختلافات بین انگلیس و اسکاتلند بر سر قوانین ماهیگیری پس از برگزیت نیز مانع بزرگی برای مبادلات تجاری بین لندن و بروکسل بوده است.
اداره آمار‌های ملی بریتانیا افزود: شواهد خارجی نشان می‌دهد بخشی از علت اصلی افت شدید مبادلات تجاری در ماه ژانویه ۲۰۲۱ میلادی، مربوط به اختلالات ایجاد شده به واسطه پایان یافتن دوره انتقالی برگزیت بوده است.
دولت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس قصد دارد با کاهش وابستگی تجاری خود به اتحادیه اروپا، قرارداد‌های تجارت آزاد با سایر کشور‌های جهان منعقد کند.
آمار‌های رسمی همچنین نشان می‌دهد کسری تجاری بریتانیا با اتحادیه اروپا در ماه ژانویه به ۹.۸۲۶ میلیارد پوند رسیده است، حال آنکه این رقم در ماه دسامبر به ۱۴.۳۱۵ میلیارد پوند رسیده بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات