اقتصادی >>  اقتصادی >> تیتر یک اقتصادی
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۲۸۹۵۷
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400:

سه شنبه احتمالا بودجه به دولت ابلاغ می شود/توجه ویژه مجلس به سهم مناطق محروم در بودجه 

زارع با اشاره به بودجه سال 1400 گفت: لایحه بودجه امروز به شورای نگهبان ارسال می‌شود و اگر باز ایراداتی به لایحه گرفته شود، دوباره روز سه شنبه در صحن بررسی خواهد شد.
پایگاه بصیرت / گروه اقتصادی/ گفتگو با زارع
زهرا ظهروند- خبرنگار/ رحیم زارع در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بصیرت با اشاره به ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: لایحه بودجه امروز به شورای نگهبان ارسال می‌شود و اگر باز ایراداتی به لایحه گرفته شود، دوباره روز سه شنبه در صحن بررسی خواهد شد، اما به احتمال زیاد لایحه روز سه شنبه به دولت ابلاغ می شود. ایراداتی که شورای نگهبان گرفته بود بیشتر حالت ابهامی داشت و موضوعی نبود که شاکله و اساس بودجه را به هم بزند.
وی به تفاوت اساسی بودجه سال 1400 با سنوات گذشته اشاره و اظهار کرد:بودجه 1400 تفاوتی با سال های گذشته داشت و آن هم توجه ویژه مجلس به سهم مناطق محروم و مناطقی بود که شاید طی حداقل یک دهه گذشته، اسمی از آنها در بودجه نیامده بود. به ویژه در برخی حوزه ها برای بخش های عمران در روستاها و مناطق محروم برای خدماتی مثل آب و گاز و حمایت از این مناطق، مستقیما مبلغی حدود 26 هزار میلیارد تومان سهم هر استان را مشخص کردیم.
زارع افزود: همچنین سهم شهرستان های مختلف و حوزه هایی که تا الان در نظر گرفته نشده بود  را مشخص کردیم که رونقی به آنها دهیم. همچنین یکسری سیاست ها نیز در بودجه مثل حمایت از معیشت، سلامت و تولید دیده شد که به نظر بنده واقعا در حوزه تولید  و با توجه به بودجه ای که در مجلس مصوب کرده ایم، هیچ سالی به این شدت و حدت امسال نبوده است و ان شالله دولت هم آنها را به خوبی اجرا کند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق در پایان خاطرنشان کرد: این اقدام می تواند در حوزه کسب و کار فضای بسیار خوبی ایجاد کند و در کنار آن نیز، از ایثارگران، اشتغال و حوزه امنیت و حوزه های مختلف دیگر مثل حمایت از ازدواج و مشاغل کوچک تبصره های مختلفی در نظر گرفته شد که ان شالله با اجرای موفق آنها در سال آینده اثر ملموسی در جامعه داشته باشند.
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات