صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۲۸۹۷۵
نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم خطاب به جهانگیری:

بدون دولت، باید به گل‌ها آب می‌دادی!

مهدی آیتی، نماینده اصلاح‌طلب و از تحصن‌کنندگان مجلس ششم با حمله به اسحاق جهانگیری گفته است: آقای جهانگیری می‌دانست که اگر از دولت کنار برود هیچ جایگاه اجتماعی ندارد.
 

مهدی آیتی، نماینده اصلاح‌طلب و از تحصن‌کنندگان مجلس ششم با حمله به اسحاق جهانگیری گفته: «من واقعاً تعجب می‌کنم که چرا جهانگیری منت قدرت‌طلبی‌اش را بر سر مردم می‌گذارد؟ آقای جهانگیری می‌دانست که اگر از دولت کنار برود هیچ جایگاه اجتماعی ندارد و باید در خانه‌اش گل‌ها را آب می‌داد.»

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور اخیراً گفته بود: «اگر در دولت دوم روحانی کنار نکشیدم، برای مردم بوده است و جوانمردی کردم... در انتخابات سال ۹۶ هم به اصرار حسن روحانی وارد انتخابات شدم.»

مهدی آیتی که سال ۹۲ رئیس ستاد تبلیغات انتخاباتی حسن روحانی در خراسان جنوبی بود، گفته: «آقای جهانگیری به خواب هم نمی‌دید که معاون اول دولت شود. او در شرایطی به این جایگاه رسید که با ردصلاحیت آیت‌الله هاشمی، روحانی گزینه اصلاح‌طلبان شد و به دلیل آنکه جهانگیری رئیس ستاد آقای هاشمی و البته فامیل او بود، سهمیه‌ای به جهانگیری دادند و سهم او از دولت معاون اولی شد. وگرنه به صفت شخصی‌اش هیچ کارنامه موفقی ندارد و به یاد داریم که وقتی وزیر صنایع بود چه آسیب‌های بزرگی بر بخش صعنت کشور وارد شد و بسیاری از شهرک‌های صنعتی به تعطیلی کشانده شدند.»

او درباره ورود جهانگیری به انتخابات سال ۹۶ هم آن را توهین به شعور مردم دانست: «ورود صوری جهانگیری به انتخابات ۹۶ توهین به شعور ملت بود و روا نیست که فردی بیاید از تریبون انتخابات استفاده کند، حرف‌هایش را بزند و در نهایت جاخالی بدهد و کنار بکشد.»

همان زمان، منتقدان دولت به ورود کاندیدای پوششی و کمکی اعتراض کردند، اما او در شورای نگهبان تأیید صلاحیت و وارد کارزار انتخابات شد. اصلاح‌طلبان هم که می‌دانستند ورود صوری جهانگیری با نقشه محمد خاتمی بوده، علاوه بر دفاع از او، این ورود صوری و پوششی را فداکاری جهانگیری برای روحانی عنوان کردند! حال پس از چهار سال یک اصلاح‌طلب اذعان می‌دارد که این امر توهین به شعور مردم بود.

آیتی درباره این سخن جهانگیری که اگر در دولت دوم روحانی کنار می‌رفتم، کاری ناجوانمردانه انجام داده بودم، اظهار داشته: «آقای جهانگیری می‌دانست که اگر از دولت کنار برود هیچ جایگاه اجتماعی ندارد و باید در خانه‌اش گل‌ها را آب می‌داد. او بین خانه‌نشینی و معاون اول، ماندن در معاون اولی را انتخاب کرد؛ ولو یک معاون بی‌اختیار. آقای جهانگیری با همکاری حزب کارگزاران و مشخصاً با همکاری آقای حسین مرعشی در دولت اول روحانی همه پست‌ها را بین نیروهای کارگزاران تقسیم کردند و از معاون وزیری تا استانداری‌ها و جایگزینی نیروهای نزدیک به خودشان به خصوص در شستا و تأمین اجتماعی بر اساس سلیقه خود انجام دادند. وقتی در دولت دوم نیروهای حزب اعتدال و توسعه مانند نوبخت و واعظی او را کنار زدند، جهانگیری دو راه داشت یا یک مقام بی‌اختیار باقی بماند یا آنکه خانه‌نشین شود و آقای جهانگیری راه اول را انتخابات کرد. من واقعاً تعجب می‌کنم که چرا منت قدرت‌طلبی‌اش را بر سر می‌گذارد؟»

آیتی در پاسخ به این پرسش که آیا جهانگیری می‌تواند مورد اجماع اصلاح‌طلبان واقع شود، کارنامه کاری جهانگیری را ضعیف خواند: «جهانگیری سابقه روشن مدیریتی ندارد و کارنامه‌اش در تمام دوران فعالیتش به شدت ضعیف است. او در حد وزارت هم نیست چه رسد به ریاست‌جمهوری. به همین دلیل بعید است او گزینه نهایی اصلاح‌طلبان باشد. آقای جهانگیری در میان مردم هم هیچ جایگاهی ندارد و مردم صرفاً او را با دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌شناسند؛ موضوعی که آسیب‌های جدی بر اقتصاد کشور وارد کرد».

اختلاف میان طیف‌های مختلف اصلاح‌طلب جدی است و ممکن است با نزدیکی به انتخابات بروز و ظهور بیشتری هم بیابد.

منبع: روزنامه جوان

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات