صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۲۹۰۷۰

سال تولید؛ پشتیبانی ها؛ مانع زدایی ها

سال تولید؛ پشتیبانی ها؛ مانع زدایی ها

رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰ هجري شمسي، با تبريک عيد عيد نوروز به هم‌ميهنان بويژه خانواده‌هاي معظم شهيدان و جانبازان و همه ملت‌هايي که نوروز را گرامي مي‌دارند، و با ابراز اميدواري به کسب برکات مادي و معنوي از تقارن سال جديد با اعياد شعبانيه و متبرک شدن سال ۱۴۰۰ به دو عيد نيمه‌شعبان و جشن ولادت حضرت ولي‌عصر(عج)، سال جديد را سال «توليد؛ پشتيباني‌ها، مانع‌زدايي‌ها» نامگذاري کردند.


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سال ۹۹ را آميخته با حوادث گوناگون و بي‌سابقه بخصوص پديده ناآشناي کرونا خواندند و افزودند: کرونا زندگي مردم از جمله کسب‌وکارها، محيطهاي درسي، اجتماعات ديني، ورزش و سفرها را تحت تأثير قرار داد و ضربه سختي به اشتغال در کشور زد.
رهبر انقلاب اسلامي، جان باختن دهها هزار تن از مردم عزيز در اثر کرونا را تلخ‌تر از همه حوادث ۹۹ دانستند و با طلب رحمت و مغفرت الهي براي جان‌باختگان، با خانواده‌هاي داغدار آنان ابراز همدردي کردند.
ايشان سال ۹۹ را در عين حال سال بروز توانايي‌هاي ملت ايران در مقابله با آزمون بزرگ کرونا و همچنين در مقابله با فشار حداکثري دشمن توصيف کردند و گفتند: ملت عزيز ما از مجموعه‌هاي درماني و بهداشتي، تا محققان و دانشمندان، گروههاي جهادي و خدمتگزار و آحاد مردم با وجود تحريم و مسدود بودن راههاي استفاده از امکانات خارج از کشور، توانايي و تجربه بزرگي از خود براي مديريت اين حادثه تلخ نشان دادند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به شکست کشاندن فشار حداکثري دشمن را درخشش ديگري از توانايي‌هاي ملي در سال ۹۹ برشمردند و افزودند: دشمنان ايران و در رأس آنها آمريکا درصدد به زانو درآوردن ملت ايران بودند. البته ما مي‌دانستيم که ملت مي‌ايستد و آنها شکست مي‌خوردند اما امروز به اعتراف خود آمريکايي‌ها و رفقاي اروپايي‌شان، فشار حداکثري شکست خورده است.
حضرت آيت الله خامنه‌اي در ادامه به ارزيابي ميزان تحقق شعار سال ۹۹ يعني جهش توليد پرداختند و گفتند: بر اساس گزارشهاي متعدد مردمي و دولتي، جهش توليد تا حدّ قابل قبولي در بخش‌هايي از کشور تحقق يافت.
رهبر انقلاب افزودند: البته اين ميزان جهش در حدّ انتظار نيست چراکه با وجود تحقق در کارهاي زيربنايي و سازندگي، نتيجه آن در اقتصاد عمومي و معيشت مردم مشهود و محسوس نشد، در حالي‌که انتظار بود جهش توليد گشايشي در زندگي مردم به‌وجود آورد.
ايشان شعار جهش توليد را يک شعار کاملاً انقلابي خواندند و خاطرنشان کردند: تحقق جهش توليد هم تأثيرات عميق اقتصادي در کشور از جمله در مسئله ارزش پول ملي دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملي، رضايتمندي عمومي و تضمين‌کننده امنيت ملي است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي علت تحقق نيافتن کامل جهش توليد در سال ۹۹ را وجود موانع و همچنين حمايت نشدن توليد در همه بخش‌ها دانستند و با اشاره به معضل واردات و قاچاق، گفتند: ضعفهاي قانوني و واردات رقيب خارجيِ محصولي که در داخل با همت جوانان در حال توليد است، و يا قاچاق آن از طريق دستهاي خيانتکار، مانع توليد است و موجب شکست خوردن آن مي‌شود.
رهبر انقلاب اسلامي، ايجاد مشوّق‌هايي از جمله مشوّق‌هاي سرمايه‌گذاري را لازمه جهش توليد خواندند و افزودند: اوضاع کسب‌وکار در کشور بايد به‌گونه‌اي باشد که افراد به سرمايه‌گذاري در توليد تشويق شوند و از افزايش هزينه‌هاي توليد جلوگيري شود.
ايشان مشوق‌هاي اندک در بخش توليد و همچنين بالاتر بودن شاخص هزينه توليد کننده از هزينه مصرف‌کننده در برخي سالها را مانع پيشرفت توليد دانستند و گفتند: حرکت انقلابيِ جهش توليد در سال ۹۹ آغاز و با استقبال مردم مواجه شد و اين حرکت بايد در سال ۱۴۰۰ که در واقع آغاز يک قرن جديد است، ادامه پيدا کند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سال ۱۴۰۰ را به علت در پيش بودن انتخابات و همچنين وجود زمينه مناسب براي شکوفايي جهش توليد، سالي حساس و مهم خواندند و افزودند: انتخابات خرداد ۱۴۰۰ و روي کارآمدن مديريتهاي جديد و احتمالاً تازه‌نفس و با انگيزه‌هاي قوي، امسال را سالي بسيار مهم، حساس و تأثيرگذار در آينده کشور کرده است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: علاوه بر اين، در سال ۹۹ جهش توليد حرکتي در کشور به‌جود آورد که زمينه خوبي براي شکوفايي آن در سال جديد است.
ايشان افزودند: چه دولت کنوني و چه دولت آينده، بايد با حمايتهاي همه‌جانبه‌ي قانوني، دولتي و حکومتي از توليد و رفع موانع آن، همت کنند که امسال جهش توليد به معني واقعي تحقق يابد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان کردند: بر اين اساس شعار سال ۱۴۰۰، «توليد؛ پشتيباني‌ها، مانع‌زدايي‌ها» است که در خصوص آن و همچنين درباره انتخابات در سخنراني روز اول سال مطالبي بيان خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات