صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۲۹۰۹۱

رزمایش دریایی آمریکا و سه کشور دیگر در نزدیکی ایران

نیروی دریایی آمریکا از قصد خود برای برگزاری رزمایش بزرگ دریایی به همراه بلژیک، فرانسه و ژاپن در منطقه غرب آسیا خبر داد.
رسانه‌های غربی با اشاره به مسائل موجود میان ایران و آمریکا بر سر برجام گزارش دادند، آمریکا یکشنبه اعلام کرد در این تمرینات موسوم به رزمایش جنگی گروه دریای عرب (دریای مکران)، کشتی‌های چهار کشور مذکور تمریناتی در دریای مُکران و خلیج عمان انجام خواهند داد.

به گزارش شبکه «ای‌بی‌سی نیوز»، کشتی‌هایی که قرار است در این رزمایش شرکت داده شوند، شامل ناو هواپیمابر فرانسوی «شارل دوگل»، ناو تهاجمی آمریکایی «یو.اس.اس ماکین آیلند»، ناوچه بلژیکی «اچ‌ان‌ال‌ام‌اس لئوپولد» و ناوشکن ژاپنی «جی‌اس آریاکه» است، به اضافه هواپیماهای چهار کشور مذکور.

دولت «جو بایدن» گفته قصد دارد آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام که «دونالد ترامپ» اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از آن خارج شد بازگرداند. دولت بایدن از سوی دیگر شرط بازگشت به برجام را عقب‌نشینی ایران از اقدامات جبرانی‌ای عنوان کرده که تهران در واکنش به خروج آمریکا از برجام و محقق نشدن وعده‌های طرف‌های اروپایی در دستور کار قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام ندارد، تأکید کرده واشنگتن با توجه به نقض یکجانبه برجام در جایگاهی نیست که برای اجرای این توافق شرط بگذارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات