صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۲۹۱۰۳

محمد علی الحوثی: مأرب به زودی آزاد می‌شود

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی و رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در خصوص عملیات آزادسازی استان مأرب گفت که این عملیات از ابتدای جنگ یمن آغاز شده و تازگی ندارد.
الحوثی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که مأرب از ابتدای جنگ، میدان نبرد بود و همچنان نیز همین است و تروریست‌های القاعده و داعش با حرکت از این استان دست به حملات می‌زدند و از این استان بود که یورش به مناطق «نِهِم»، «جبل هیلان»، «صرواح» و دیگر مناطق از سوی عناصر ائتلاف سعودی صورت گرفت و آن‌ها با شعار «قادمون یا صنعاء» می‌خواستند به سمت صنعاء حرکت کنند.
او در ادامه گفت که بنابراین، عملیات مأرب، اتفاق جدیدی نیست، بر خلاف اینکه دشمن سعودی چنین تبلیغ می‌کند که گویی نیروهای دولت صنعاء در عملیاتی جدید به مأرب حمله کرده‌اند. در حالی که عملیات مأرب، تدافعی است.
محمد علی الحوثی افزود: «به اذن خدا، مأرب و دیگر مناطق به زودی آزاد می‌شود، ما با تجاوز و جنگی مواجه هستیم که عربستان سعودی، آمریکا، انگلیس، فرانسه و امارات و ... از نیویورک بر ما تحمیل کرده‌اند و همه نیروها و شبه نظامیان سعودی و اماراتی و مزدوران داخلی و سودانی و بلک واتر و دیگر نیروهای خارجی علیه ما وارد عمل شده‌اند و ما در موضع دفاع از خاک خود و مقابله با اشغالگری هستیم.»
دور جدید عملیات آزادسازی استان نفت‌خیز و راهبردی مأرب از دو ماه پیش آغاز شده و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی به نزدیکی ورودی غربی شهر مأرب رسیده‌اند.
جنگ یمن در آستانه ورود به هفتمین سال قرار دارد و «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، روز گذشته (یکشنبه) گفت که در طول شش سال گذشته جنگنده‌های سعودی بیش از ۲۶۰ هزار بار یمن را بمباران کرده‌اند
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات