صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۲۹۱۹۶

عملیات حشد شعبی در نزدیکی مرز عربستان

نیروهای حشد شعبی عراق همراه با فرماندهی عملیات کربلا، عملیات پیش‌دستانه‌ای را تا مرزهای این کشور با عربستان آغاز کردند. همچنین عملیاتی علیه مخفیگاه‌های داعش در ارتفاعات حمرین آغاز شده و ۱۲ مخفی‌گاه داعش در کرکوک شناسایی و منهدم شدند.
به گزارش خبرگزاری "نینا" عراق، لشکر امام علی (ع) (تیپ دوم حشد شعبی عراق) صبح امروز (یکشنبه) عملیات پیش‌دستانه مشترکی را با فرماندهی عملیات کربلا تا مرزهای بین‌المللی عربستان کلید زدند.
این لشکر در بیانیه‌ای اعلام کرد: این عملیات بر اساس دستورهای صادره از سوی فرماندهی عملیات مشترک و فرماندهی نیروی زمینی و برای جمع‌آوری اطلاعات و بررسی محور صحرای نجف اشرف تا مرزهای عربستان اجرا شد.
مرکز اطلاعات نظامی عراق نیز امروز به مخفیگاه‌های داعش واقع در روستاهای ارتفاعات حمرین در استان دیالی یورش بردند.
این مرکز در بیانیه خود اعلام کرد، این عملیات با هدف بازرسی و کشف سلاح و مهمات و مواد منفجره در روستاهای واقع در ارتفاعات حمرین و با هماهنگی مرکز اطلاعات استان دیالی آغاز شد.
در ادامه این بیانیه آمده است: هفت بمب و خمپاره کشف شده از این مخفیگاه‌ها نیز خنثی شدند.
همچنین مرکز رسانه امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروهی از نیروهای حشد شعبی و پلیس فدرال عراق موفق شدند ۱۲ مخفیگاه داعش و یک پایگاه تروریست‌ها را در استان کرکوک شناسایی کنند.
طبق این بیانیه، پایگاه شناسایی شده در منطقه زغیتون در استان کرکوک ۱۰ اتاق و سه تونل دارد و در آن پنج دستگاه موتور سیکلت، ۱۳ خمپاره، سه دستگاه تلفن همراه، دو قبضه تفنگ شکاری، دو موتور برق و دیگر تجهیزات برقی کشف و ضبط شدند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات