صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۲۹۲۲۴

افشای طرح ویژه آمریکایی -صهیونیستی در مثلث عراق، سوریه و اردن

«یاسر البهادلی» تحلیلگر امنیتی عراق، از طرح جدید و ویژه آمریکا برای هدف قرار دادن یگان‌های الحشد الشعبی مستقر در منطقه مرزی با سوریه خبر داد.
پایگاه بصیرت / گروه بین المللی
«یاسر البهادلی» تحلیلگر امنیتی عراق، از طرح جدید و ویژه آمریکا برای هدف قرار دادن یگان‌های الحشد الشعبی مستقر در منطقه مرزی با سوریه خبر داد.
وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، تصریح کرد: اطلاعات جدیدی که به دست ما رسیده، بیانگر وجود یک طرح آمریکایی - صهیونیستی برای تثبیت تمرکز آمریکایی‌ها در مرزهای عراق و سوریه و ایجاد یک پایگاه بزرگ در این منطقه بر اساس طرح آماده شده در پنتاگون است.
البهادلی توضیح داد که الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی، امروز با بزرگترین طرح خصمانه برای پایان یافتن حضورشان در منطقه مرزی میان عراق و سوریه مواجهند، طرحی که بر اساس آن برای تحقق اهداف استعماری آمریکا، تلاش می‌شود تا ارتباط زمینی عراق با سایر کشورها قطع شود. تحرکات کنونی در مثلث اردن، سوریه و عراق در جریان است و مذاکراتی با فرماندهان امنیتی اردن در این زمینه در جریان است تا تردد آمریکایی‌ها در داخل اراضی اردن تا عمق پنج کیلومتر تسهیل شود.
این تحلیلگر امنیتی عراق در ادامه درباره این تحرکات نیروهای ائتلاف آمریکایی ضد داعش و شکل جدیدی که این نیروها برای نحوه حضورشان در این مناطق انتخاب کرده‌اند و نیز امکان احداث بزرگترین پایگاه نظامی در منطقه و اداره مشترک آن با صهیونیست‌ها هشدار داد.
وی از دولت عراق خواست تا اقدامی فوری در این زمینه‌ انجام دهد، تحقیقات لازم را انجام دهد و آن را رها نکند تا این اتفاق روی دهد و نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق قربانی این طرح شوند.
این طرح در حالی انجام می‌شود که نیروهای ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش تاکنون بارها مناطق مرزی عراق و سوریه و مقرهای الحشد الشعبی را در این مناطق هدف قرار داده‌اند و تمام تلاش خود را وقف تضعیف توانمندی‌های الحشد الشعبی که یک سازمان و نهاد رسمی، ملی و امنیتی وابسته به دولت عراق است و به طور مشخص تضعیف اقدامات امنیتی این سازمان در طول مرزها کرده‌اند و هر از گاهی با ایجاد شکاف‌هایی مرزی، تردد تروریست‌ها میان عراق و سوریه را تسهیل می‌کنند.
چندی پیش «جبار المعموری» رئیس اتحادیه «علماء المسلمین» (علمای مسلمانان) در دیالی نیز تصریح کرد که آمریکا مانع اصلی عدم اجرای هرگونه پروژه اقتصادی در مرزهای سوریه است.
وی تصریح کرد: مناطق نزدیک مرزهای مشترک عراقی و سوریه در غرب کشور از سرمایه‌های طبیعی بزرگی و متنوعی برخوردار است که می‌تواند یک حلقه مهم در حمایت از اقتصادی ملی و پیشبرد سرعت فعالیت در مناطق بیابانی خشک از نظر توسعه و آبادانی باشد اما ابزارهای آمریکایی نقشی محوری و فعال برای اعمال فشار به منظور جلوگیری از ولادت پروژه‌های اقتصادی در این مرزها و باقی‌گذاشتن این منطقه در وضعیتی اسف‌بار ایفا می‌کنند. این در حالی است که این مناطق غنی از ثروت‌های طبیعی و معدنی هستند. 
المعموری تاکید کرد: دست‌های آلوده و شومی پشت پرده بمباران مکرر مواضع الحشد الشعبی در این مناطق، هستند و هدف آنها، دور کردن الحشد الشعبی از این مناطق و تبدیل آن به مکانی برای پرورش تفکر افراطی‌گری و مصادره آن به سایر مناطق کشور است.
رئیس اتحادیه علماء المسلمین افزود: هرگونه پروژه سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی با سوریه به شیوه‌های مختلف ناکام گذاشته می‌شود و این امر بیانگر ماهیت برنامه‌های ترسیم شده از سوی کاخ سفید درباره عراق است. هدف قرار دادن الحشد الشعبی نیز در راستای تحقق اهداف واشنگتن در عراق صورت گرفت اما مردان الحشد الشعبی با عزمی راسخ، همه این برنامه‌ها و نقشه‌ها را به شکست خواهند کشاند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات