صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۲۹۳۵۸

دیپلمات روس: موضع تیم مذاکره‌کننده آمریکا در وین «متعادل» است

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش سه‌شنبه در سخنانی موضع آمریکا در مذاکرات وین درباره توافق هسته‌ای ایران را «متعادل» توصیف کرده و افزود که تیم  آمریکا به صورت فعال در تلاش است تا بفهمد چه خبر است.
اولیانوف که ریاست هیئت روس در مذاکرات وین را بر عهده دارد در مصاحبه با روسیه 24 گفت: «به نظر می رسد که موضع تیم مذاکره کننده کنونی آمریکا نسبتا متعادل است. آنها تلاش دارند بفهمند چه خبر بوده و به توصیه‌ها توجه کنند».
اولیانوف افزود که تیم آمریکا در تلاش است تا زمینه مشترکی برای پیشرفت پیدا کند.
«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفت که کشورش حداکثر تلاش خود را برای ایجاد راه‌حل‌های مناسب درباره توافق هسته‌ای با ایران را به کار خواهد بست و این موضوع نیازمند اراه سیاسی بزرگی است. 
وی که با خبرگزاری اسپوتنیک درباره نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در وین اتریش صحبت می‌کرد، گفت: «مسکو به عنوان یکی از اعضای برجام، تمام تلاش خود را برای ایجاد راه‌حل‌های مناسب به کار خواهد بست و تحقق این موضوع نیز نیازمند تلاش‌های زیادی است».
دور‌ نخست نشست حضوری کمیسیون مشترک برجام که در «گراند هتل» شهر وین در حال برگزاری است، با توافق برای ادامه رایزنی‌ها در سطح کارشناسی پایان یافت. 
بر اساس توافق صورت گرفته، دو نشست کارشناسی موازی بین اعضای کمیسیون مشترک برجام جهت انجام رایزنی‌های فنی در حوزه رفع تحریم و هسته‌ای تشکیل شد. این نشست‌های کارشناسی قرار است به بحث و رایزنی در خصوص جنبه‌های فنی و جزئیات مسائل مربوط به لغو تحریم‌ها و مسائل هسته ای بپردازند و نتیجه بحث‌های خود را به کمیسیون گزارش کنند. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات