صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۲۹۳۷۸

نامه ۷۰ نماینده کنگره به بایدن؛ به محاصره یمن پایان دهید

بيش از ۷۰ تَن از نمايندگان کنگره آمريکا با ارسال نامه‌اي به رئيس جمهور اين کشور خواستار افزايش فشارها بر رياض در جهت برداشته شدن محاصره فوري يمن شدند.

به گزارش ميدل ايست آي، بيش از ۷۰ تَن از نمايندگان کنگره آمريکا با ارسال نامه‌اي به «جو بايدن» رئيس جمهور اين کشور، خواستار افزايش فشارهاي عمومي به عربستان سعودي جهت پايان دادن به «محاصره دور از وجدان» در يمن شدند.
بر اساس اين گزارش، نمايندگان کنگره در اين نامه که به امضاي بسياري از آنها از جمله «رو خانا»، «مارک پوکان» و «دبي دينگل» رسيده است، خواستار حمايت واشنگتن از ادامه مذاکرات صلح و پايان دادن به محاصره به عنوان موضوعي مستقل از مذاکرات ميان عربستان و يمني‌ها شده‌اند.
در بخشي از اين نامه آمده است: ما از شما مي‌خواهيم قدم‌هاي بيشتري براي افزايش فشار عمومي به عربستان سعودي در راستاي برداشتن محاصره فوري، يکجانبه و جامع برداريد.
در ادامه اين نامه آمده است: ما قوياً از مذاکرات سياسي جامعي که تمامي بخش‌هاي مربوط به جنگ (يمن) از جمله برقراري آتش بس سراسري، ثبات مالي و پرداخت حقوق کارکنان دولت يمن را در بر مي‌گيرد، حمايت مي‌کنيم.
نمايندگان امضا کننده نامه مذکور همچنين افزودند: همزمان، آمريکا بايد خواستار برداشته شدن محاصره يمن، مستقل از موضوع مذاکرات شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات