صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۲۹۴۱۰
یک کارشناس مسائل منطقه :

شیطنت های رژیم صهیونیستی در بلند مدت هزینه های سنگینی برایش خواهد داشت

در مقطع فعلی حساسیت بالایی در منطقه است و برخی از گروه ها یا شاید کشورها خواهان شروع یک درگیری از سوی ایران هستند تا بتوانند افکار عمومی را علیه کشورمان به تحرک کنند.
سعید ترکاشوند – خبرنگار/ یک کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا، ضمن تحریک آمیز خواندن حمله به کشتی ایرانی در دریای سرخ، خاطر نشان کرد که اگر واقعا رژیم صهیونیستی پشت این حملات باشد به خاطر بحران سیاسی موجود، این رژیم بیش از پیش در مقابل ایران آسیب پذیر تر خواهد شد.

 « جعفر قناد باشی » کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی بصیرت به موضوع حمله به یک نفت کش ایرانی در دریای سرخ طی روز های گذشته و احتمال دست داشتن رژیم صهیونیستی در این حمله اشاره کرد و گفت: تاکنون مقصر اصلی این حمله به طور واضح مشخص نشده است؛ آن چیز که به وضوح مشخص است این نکته می باشد که هدف اصلی حمله تحریک ایران و ایجاد تشنج در منطقه بوده است.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: یقینا هر گونه حمله به امنیت و منافع ایران غیر قابل قبول است و ایران همواره در مقابل تعرضات پاسخ چند برابری را نسبت به دشمان خود خواهد داد؛ این که  کشتی ایران در دریای سرخ توسط رژیم صهیونیستی مورد حمله گرفته است در ابهام قرار دارد.

 وی خاطر نشان کرد: در مقطع فعلی حساسیت بالایی در منطقه است و برخی از گروه ها یا شاید کشورها خواهان شروع یک درگیری از سوی ایران هستند تا بتوانند افکار عمومی را علیه کشورمان به تحرک کنند.
 
ایران هیچ کاری را بی پاسخ نخواهد گذاشت
 قناد باشی با توجه به سیاست های بازدارنگی ایران در منطقه تاکید کرد : همواره تمامی اقدامات و سیاست های امنیتی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در منطقه جنبه بازدارندگی برای مقابله با تهدیدات دارد چرا که هیچ گاه جمهوری اسلامی نمی خواهد که شروع کنننده جنگی باشد.

 وی یاد آور شد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران چه در سطح منطقه ای مانند عربستان،امارات و رژیم صهیونیستی و چه در سطح جهانی مانند آمریکا ،انگلیس و فرانسه بر این نکته واقف هستند که ایران هیچ گونه تعرض و حمله را در راستای سیاست های امنیتی خود را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

به نفع رژیم صهیونیستی است که شیطنت نکند
 قنادباشی اذعان کرد: گاها رژیم صهیونیستی شیطنت هایی مانند بمباران موضع نیرو های مقاومت اسلامی در سوریه  مرتکب می شود اما چنان چه  که نکاتی مطرح شد حمله  به کشتی ایرانی در دریای سرخ نکات مبهمی دارد و تا کنون خوشبختانه خسارت جانی نداشته است.

 این تحلیلگر منطقه غرب آسیا ادامه داد: در مقطع فعلی بحث تنش بین جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی به خاطر شرایط سیاست داخلی، در اولویت چندم مردم سرزمین های اشغالی قرار دارد چرا که وضع اقتصادی و کرونا برای مردم سرزمین های اشغالی مهم تر است.

 وی افزود: در برهه زمانی فعلی رژیم صهیونیستی در دو سال اخیر شاهد 4 انتخابات سیاسی بوده و طبق نتایج حاصل شده از انتخابات جدید، برآورد می شود که رژیم صهیونیستی انتخابات پنجمی را تجربه کند.

  این کارشناس مسائل منطقه عنوان کرد: حقیقت این است که رژیم صهیونیستی با یک بن بست سیاسی پیچیده ای رو به رو شده و این رژیم از یک وحدت سیاسی برخوردار نیست؛ بسیاری تحلیل می کنند که به خاطر چنین وضعیتی در سرزمین های اشغالی ، نخبگان سیاسی فکر میکنند با وقوع یک جنگ می توانند معادلات انتخابات را به نفع خود تغییر دهند.

 قنادباشی تاکیدکرد: وقوع جنگ نمی تواند برای چهره ای سیاسی یا حتی نخست وزیر این رژیم استفاده سیاسی  داشته باشد چرا که اگر این امر در کوتاه مدت مفید باشد اما در بلند مدت برای این رژیم هزینه های سنگینی خواهد داشت.

کشاندن جنگ در آب ها به نفع رژیم صهیونیستی نیست
  این کارشناس  بخش پایانی مصاحبه خود اظهار کرد: همواره رژیم صهیونیستی در بسیاری از نبردها در مقابل نیرو های مقاومت در خشکی شکست خورده است؛ جنگ 33 روزه لبنان و جنگ با نیرو های مقاومت اسلامی در غزه که منجر به سقوط کابینه نتانیاهو شده نمونه های مهمی از این امر است.

وی در آخر تاکید کرد :به نظر می رسد که اکنون این رژیم می خواهد عرصه تقابل با ایران به عنوان قلب تپنده جریان مقاومت را به دریا ها کشاند تا بتواند در این زمینه به موفقیت هایی دست یابد این موضوع به نفع رژیم صهیونیستی نبوده وبا واسطه ارتباطی که با برخی از کشور ها دارد می تواند این سیاست به حیات این رژیم لطمه وارد کند.

گفتنی است که در اواخر اسفند 99 نیز یک کشتی ایرانی در دریای مدیترانه مورد حمله قرار گرفته است و اخیرا نیز کشتی غیر نظامی «ساویز »در دریای سرخ  مورد حمله قرار گرفته است.

علاوه بر این روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از منابع دولتی آمریکا در خصوص این موضوع نوشته است که رژیم صهیونیستی عامل اصلی به این کشتی بوده است.

از سوی دیگر  امروز نیز دبیر کل سازمان ملل  در واکنش به حمله به کشتی ساویز همه بازیگران و دولت های منطقه را به خیشتن داری دعوت کرده است.
به نظر می رسد سران  و رهبران رژیم صهیونیستی به دلیل بن بست سیاسی حاضر در این رژیم به یک دیوانگی سیاسی رو ی آوردند و خواهان شروع یک جنگ همه جانبه در منطقه هستند.
 
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات