صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۲۹۴۵۴

وضعیت اثرگذار بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری

پایگاه بصیرت / کتابچه انتخابات ریاست‌جمهوری 1400
۱- مشکلات از نگاه مردم
مروری بر آمار و ارقام مربوط به نظرسنجی‌ها، خبر‌ها و تحلیل‌ها و واقعیت‌های میدانی حاکی از این است که مردم مهم‌ترین مشکلات خود را موارد زیر می‌دانند:
۱-۱- گرانی و تورم
۲-۱- بیکاری و مشکل تولید
۳-۱- فساد
۴-۱- تبعیض
این مسائل که زندگی مردم را متأثر ساخته، موجب پدید آمدن «حس رهاشدگی کشور از سوی مسئولین» در افکار عمومی گردیده که با القاء ضدانقلاب مبنی بر فقدان کارآمدی نظام به تولید یأس و ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم و احساس محرومیت و همچنین نارضایتی می‌انجامد. عدم دریافت پاسخ مناسب، به‌موقع و اقناعی موجب اعتراضاتی می‌شود که زمینه‌ساز موج‌سواری دشمن برای ایجاد آشوب و بی‌ثباتی سیاسی و فروپاشی می‌باشد.
۲- عوامل زمینه‌ساز مسائل و مشکلات
مجموعه‌ای از عوامل زمینه‌ساز مسائل و مشکلات موجودند که در طیفی از عوامل خارجی تا داخلی و عوامل واقعی و روانی را شامل می‌شوند. اما عواملی که در پدید آوردن شرایط فعلی بیشترین سهم را دارند، عبارت‌اند از:
۱-۲- ناتوانی، سوءمدیریت و بی‌توجهی برخی مسئولان به وظایف و بعضاً سوءاستفاده و رانت-جویی
۲-۲- ضعف مسئولان در اطاعت و همراهی با رهبری نظام و گرایش آن‌ها به پیشبرد اهداف جناحی
۳-۲- بی‌توجهی به ظرفیت‌های درونی و نگاه به منابع خارجی و تأکید بر توسعه وابسته و غیرمستقل
۴-۲- بروز انحراف فکری و معرفتی و گرفتار شدن به محافظه‌کاری و مرعوب دشمن شدن
عواملی که شرایط فوق را برای کشور رقم‌زده و به بروز بسیاری از مشکلات و مسائل انجامیده عبارت‌اند از:
۱- حاکمیت مدیریت لیبرالی خسته از انقلاب و انقلابی گری
۲- نفوذ خزنده عناصر فرصت‌طلب و آلوده به تفکرات غرب‌گرا و سکولار
۳- شکل‌گیری مثلث شوم ثروت، قدرت و نفوذ و چنبره آن بر اقتصاد کشور
ازاین‌رو، درحالی‌که در بسیاری از عرصه‌های راهبردی، با حضور نیرو‌های متدین، انقلابی و پرتلاش شاهد دستاورد‌های بزرگ هستیم، اما در عرصه‌هایی نیز با عقب‌ماندگی‌ها و ناکامی‌هایی مواجه هستیم. عقب‌ماندگی‌هایی که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب (مدظله العالی) ناشی از کسالت، فاصله گرفتن از روحیه انقلابی و بی‌توجهی مسئولین امر است که آثار آن عمدتاً متوجه طبقات ضعیف جامعه می‌شود؛ آثاری که با ارزش‌های انقلاب و آموزه‌های دینی مغایرت داشته و موجب نارضایتی مردم می‌گردد. وقتی این نارضایتی از سوی مسئولان با بی‌اعتنایی مواجه شود خروجی آن بی‌اعتمادی و ناامیدی مردم از مسئولین و تعمیم آن به‌نظام می‌باشد که از آن به¬عنوان کاهش یا فرسایش سرمایه اجتماعی یاد می‌شود؛ بنابراین برون‌رفت از این شرایط یا راه علاج مشکلات پیش‌آمده، تغییر ریل مدیریتی به سمت تلاش، پرکاری و کارآمدی است که در انتخابات و با رأی برآمده از تشخیص درست و تطبیق دادن شاخص‌های معطوف به این وضعیت با نامزد‌ها و یا انتخاب اصلح تأمین می‌شود. در این صورت رأی¬دهندگان نقش خود را به بهترین وجه برای آینده کشور و سرنوشت خود ایفا خواهند کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات