صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۲۹۵۸۰
یک کارشناس مسائل بین الملل:

رژیم صهیونیستی به دنبال تنش کنترل شده است/غنی سازی 60% ابزار قدرت ایران است

طی دیدار بازرسان آژانس بین المللی اتمی، در گزارش خود عنوان کرده بودند که چنین خرابکاری می توانست مشکلات زیست محیطی و انسانی را به امغان آورد حال باید دید، جواب های بعدی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی چه خواهد بود.
یک کارشناس مسائل بین الملل غنی سازی 60 درصدی اورانیوم توسط ایران در پاسخ به حمله به تاسیسات نطنز  را اقدام بازدارنده خواند و خاطر نشان کرد که امروز رژیم صهیونیستی به دنبال تنش زایی کنترل شده با جمهوری اسلامی ایران است. 
 
سعید ترکاشوند –خبرنگار/ «مصطفی خوش چشم » کارشناس مسائل بین الملل در مصاحبه ای با پایگاه تحلیلی خبری تحلیلی بصیرت به  غنی سازی 60 در صدی اورانیم توسط جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: افزایش غنی سازی همواره به عنوان یکی از ابزار هایی است که  جمهوری اسلامی ایران برای تحت فشار قرار دادن طرف غربی مذاکرات به خصوص آمریکایی ها استفاده می کند. 

 این کارشناس مسائل بین الملل افزود:  اکنون نیز جمهوری اسلامی بخاطر تحت فشار قرار دادن طرف های غربی در مذاکرات وین و در پاسخ به  گستاخی های رژیم صهیونیستی از چنین ابزاری استفاده کرده است ؛ در مقطع فعلی نیز آمریکایی ها و حتی شخص آقای بایدن نیز سعی کردند به طریقی این مانع و ابزار فشار را از میان بردارند.
 وی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی نیز توقف غنی سازی 20 درصدی و  عدم فعالیت سانتریفیوژ های سایت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران، یکی از مهم ترین خواسته های دولت ایالات متحده آمریکا است که از این طریق بتواند فشار های موجود درمذاکرات وین را کاهش دهد.

 غنی سازی ضرب شصتی  به موقع به دشمنان بود
خوش چشم در ادامه تشریح کرد: در شرایط کنونی به تناسب وضعیت منطقه، رژیم صهیونیستی از افزایش قدرت ایران چه در زمینه های هسته ای و چه در زمینه های دیگر هراسان است و به همین دلیل، مقامات این رژیم در امتداد اهداف ایالات متحده آمریکا دست به خراب کاری در سایت هسته ای نطنز زدند.

 این کارشناس مسائل بین الملل در ادامه عنوان کرد: تقویت این مولف هسته ای (افزایش غنی سازی) می تواند مواضع جمهوری اسلامی ایران را در نظام بین الملل و حتی در مذاکره توین و روابط دیپلماتیک مستحکم کند؛ علاوه بر این موضوع چنین اقدامی می تواند پاسخ کوبنده ای به اقدامات کشور هایی نظیر آمریکا و رژیم صهیونیستی باشد.

 وی یاد آور شد: پیشرفت و غنی سازی صنعت هسته ای جمهوری اسلامی ایران و به دنبال آن افزایش غنی سازی   سازی از 20 در صد به 60 درصد می تواند ابزار فشاری در دست جمهوری اسلامی ایران باشد چرا که این اقدام ضرب شصتی بود که به واسطه آن هزینه های این اقدام تروریستی و خرابکاران در تاسیسات هسته ای ایران  برای ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی بیشتر از سود آن شد.

 ایران تنها به غنی سازی بسنده نکند
خوش چشم در ادامه به نتایج این غنی سازی اشاره کرد و گفت: تبعاً هر وقت که که ذخایر 60 درصدی ما شروع و افزایش یابد، قدرت ما نیز افزایش پیدا خواهد کرد چرا که حادثه نطنز برای مدت بسیار کوتاهی برنامه غنی سازی را دچار اخلال کرد اما در بلند مدت این اقدام فشار بر طرف های آمریکایی را بیشتر می کند.

 این کارشناس مسائل بین الملل اذعان کرد: غنی سازی 60 درصد نباید تنها پاسخ جمهوری اسلامی باشد و مقامات عالی رتبه کشور می بایست تصمیمات مکملی را در حوزه های  سیاست خارجی و  اقدامات امنیتی اتخاذ کند تا بتواند با استفاده از رویکرد بازدارندگی ازهرگونه اقدام تروریستی مشابه توسط رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

 وی خاطر نشان کرد: آمریکایی ها در استراتژی مهار ایران از دو مولفه تحریم و تهدید استفاده کرده اند که بعد از وقایع سال گذشته و تقابل هایی که بین ایران و آمریکا رخ داد عملا تهدید نظامی بی اثر شده و آمریکا  نمی تواند با استفاده از تهدید محاسبات مردم و مقامات رابرای مذاکره تغییر دهد.

اسرائیل بازوی نظامی آمریکا
 خوش چشم تاکید کرد: به واسطه همین نکته، امروز رژیم صهیونیستی به عنوان مهره ای در منطقه، نقش نظامی گری آمریکا را در منطقه غرب آسیا بر عهده دارد که اساس چنین نقشی مبتنی بر این است که 30 تا 40 درصد دارای ماهیت فیزیکی و 60 تا 70 درصد بر رویکرد های عملیات روانی و تشویش افکار عمومی استوار است.

این تحلیلگر مسائل بین الملل اضافه کرد: نکته مهم این است که زمانی که تهدید های آمریکای ها برای فشار های سیاسی بی اعتبار شود، رژیم  صهیونیستی متحده سنتی ایالات متحده آمریکا ، اثر گذاری می کند  و به واسطه عدم توازن  در قدرت ، رژیم صهیونیستی در صدد تنش زای کنترل شده با جمهوری اسلامی ایران است.

 وی افزود: حقیقت این است رژیم صهیونیستی با استفاده از اقدامات ضد امنیتی متعدد سعی در بر هم زدن توازن وایجاد تشنج و درگیری از سوی ایران دارد تا افکار عموم جهان را بر ضد ایران تحریک کنند.

 خوش چشم در آخر تاکید کرد: چرا که رژیم صهیونیستی توان درگیری با جمهوری اسلامی را ندارد و بار ها مقامات این رژیم نیز اظهار کرده اند که حتی توانایی مقابله با موشک های حزب الله لبنان را ندارد به همین دلیل سعی در تقابل  حداقل و کنترل شده دارد.

گفتنی است که بعد از  اعلام غنی سازی 60  در صدی اورانیوم ، این اقدام از سوی سخنگوی کاخ سفید مورد انتقاد قرا رگرفت و سخنگوی ، کاخ سفید در خصوص این امر اظهار داشت که دوبا ایالات متحده آمریکا نسبت به چنین  اتفاقی بی توجه نخواهد بود .

به موازات  این امر مقام معظم رهبری نیز در دیداری  تحت عنوان طلیعه قرآن در شروع ماه مبارک رمضان فرمودند که مذاکرات برای احیای برجام و لغو تحریم ها نباید طولانی و فرسایشی شود.

شایان ذکر است که طی دیدار بازرسان آژانس بین المللی اتمی، در گزارش خود عنوان کرده بودند که چنین خرابکاری می توانست مشکلات زیست محیطی و انسانی را به امغان آورد حال باید دید، جواب های بعدی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی چه خواهد بود.
 
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات