صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۲۹۵۸۹

آرامکو سعودی هدف موشک‌های یمن قرار گرفت

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، سحرگاه امروز (پنجشنبه)، از حمله گسترده موشکی و پهپادی علیه نقاط حساس در عربستان سعودی خبر داد.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این خصوص اعلام کرد که یگان موشکی و پهپادی یمن در عملیاتی مشترک با ۱۱ موشک و پهپاد شرکت آرامکو، سامانه‌های پاتریوت و اهدافی حساس در جیزان را هدف قرار داده است.
یحیی سریع در ادامه اعلام کرد که شرکت آرامکو با و یک سری اهداف دیگر با ۷ موشک از نوع «سعیر» و «بدر» هدف قرار گرفتند که برخورد با این اهداف به صورت دقیق صورت گرفته بطوریکه در شرکت آرامکو آتش بزرگی شعله‌ور شده است.
سریع همچنین گفت که انبارها و پایگاه‌های سامانه پاتریوت با چهار پهپاد از نوع صماد ۳ و قاصف 2k هدف حمله قرار گرفت که در این حمله نیز برخورد با اهداف به صورت دقیق صورت گرفت.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه تأکید کرد که این اقدام در پاسخ به تجاوزها، ادامه محاصره و جنایت‌های مستمر عربستان سعودی علیه مردم یمن صورت گرفته است؛‌ جنایت‌هایی که آخرین مورد آن روز گذشته در صعده انجام شد.
وی همچنین به رژیم سعودی هشدار داد که در صورت ادامه تجاوزها و محاصره یمن، این رژیم شاهد عملیاتی گسترده‌تر و بزرگ‌تر خواهد بود.
عصر روز گذشته، منابع یمنی گزارش دادند که در پی حمله نیروهای عربستان سعودی به استان صعده، دو کودک به شهادت رسید‌ه‌اند و چهار تن دیگر از جمله دو زن مجروح شده‌اند.
پیش از این، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن تاکید کرده بود که اگر ائتلاف سعودی بخواهد به حماقت خود در تجاوز علیه یمن ادامه دهد، راهبرد موسوم به «درد بزرگ» به اجرا گذاشته خواهد شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات