صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۲۹۶۰۴

صحنه‌های منتشر نشده‌ای از دیدارهای رهبر انقلاب/ در مستند لشکر زینبی چه می‌گذرد؟

معاون هماهنگی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب به ساخت مستندهایی از دیدارهای منتشر نشده رهبری اشاره کرد که در میان آن‌ها مستند "لشکر زینبی" قابل توجه است .

 مستند "لشکر زینبی" که روایتی از تصاویر منتشر نشده دیدار خانواده‌های شهدای مدافع حرم با رهبر معظم انقلاب است، امشب ساعت 20:10 از شبکه اول سیما منتشر می‌شود. این مستند همچنین در روز جمعه 27 فروردین ساعت 21:10 از شبکه پنج سیما و روز شنبه 28 فروردین ساعت 21 از شبکه مستند پخش خواهد شد.

مستند "لشکر زینبی" به همت مؤسسه پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای) و به کارگردانی محسن اردستانی تهیه و تولید شده است. این اثر اولین قسمت از مجموعه «این ستاره‌ها» است که قصد دارد به مرور، گوشه‌ای از جلسات و ارتباط همیشگی رهبر معظم انقلاب با خانواده معزز شهدا را به نمایش درآورد.

ایمان عطارزاده معاون هماهنگی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم  توضیحاتی بیشتری از این مستند تلویزیونی و فعالیت‌های این مؤسسه پژوهشی فرهنگی داده که خواندنی است:

عطارزاده تأکید کرد: مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای از سال‌های گذشته در راستای مأموریت تبلیغی و ترویجی خود برای معرفی و تبیین سیره و اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مخاطبان داخل و خارج کشور در کنار فعالیت‌‌های رسانه‌ای، پژوهشی و فرهنگی خود از قالب مستند برای معرفی سیره و اندیشه رهبری استفاده کرده است. لذا در سفرهای استانی معظم‌له به اقصی نقاط کشور در سال‌های گذشته ما مجموعه مستندهای متعددی در مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی تولید کردیم. 

وی تصریح کرد: سابقه طولانی دیدارهای حضرت آقا با خانواده‌های معظم شهدا و بالغ بر صدها دیدار اختصاصی و ملاقات‌های رهبری با خانواده‌های شهدا در منازل آن‌ها و یا دیدارهای نسبتاً جمعی در حسینیه امام خمینی(ره) و دیدارهای متعددی که ایشان با همسران و فرزندان و پدران و مادران شهدا داشتند تلاش کردیم در مجموعه مستندی با عنوان "با ستاره‌ها" روایتی از سبک زندگی و همچنین نوع نگاه رهبری معظم انقلاب به تکریم و بزرگداشت مقام ایثار و شهادت و پاسداشت شأن و مقام خانواده‌های معظم شهدا را به جامعه نشان دهیم.

عطارزاده با اشاره به مستند لشکر زینبی که امشب پخش می‌شود، گفت: در مستند لشکر زینبی که به ملاقات‌های حضرت آقا با خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم اختصاص دارد گوشه‌ای از ارتباط صمیمی و معنوی رهبر معظم انقلاب با فرزندان و همسران و پدران و مادران شهدا به تصویر کشیده شده است. مستند لشکر زینبی نگاهی است به نوع اندیشه رهبری و مواجهه ایشان و شأن و مقام والای خانواده‌های معظم شهدا در نگاه رهبری معظم انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: مستند لشکر زینبی محصول دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای است که امروز پنجشنبه 26 فروردین‌ماه ساعت 20:10 از شبکه اول سیما پخش خواهد شد و همزمان در شبکه‌های متعلق به پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبری به نشانی KHAMENEI.IR در فضای‌مجازی هم منتشر می‌شود. همچنین تکرار این مستند در شبکه پنج سیما و شبکه مستند نیز بازپخش خواهد شد و تکرار آن در دیگر شبکه ها در روزهای آینده با توجه به درخواستهایی که ممکن است مخاطبان داشته باشند امکان پذیر خواهد بود.

معاون هماهنگی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب به اکران محدود این مستند قبل از پخش عمومی آن از سیمای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت:پیش از این نیز مستند زیبا و دیدنی لشکر زینبی برای حدود 3 هزار نفر از فعالان فرهنگی و اجتماعی در اقصی نقاط کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به نمایش در آمده بود که با اشک و لبخند از لحظات دیدنی آن استقبال کرده بودند.

وی با اشاره به فعالیت‌های دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی پیش از این در سال گذشته مستند "روایت رهبری" با موضوع انتخاب رهبری در مجلس خبرگان ، مستند "در لباس سربازی" روایتی از حضور و نقش رهبر معظم انقلاب در جنگ تحمیلی و مستندهای "غیررسمی"  با موضوع  گزارش مستند دیدارهای رهبر معظم انقلاب با اقشار مختلف مردم معروف به دیدارهای پنجشنبه شب‌ها با راویان و فعالان حوزه ترویج فرهنگ دفاع‌مقدس و ملاقات و گفت و شنود با هنرمندان سینما و تلویریون  را تولید کرد که هر یک با استقبال مخاطبان مواجه شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا در آینده با تکرار تولید چنین مستندهایی در کنار مجموعه فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی، رسانه‌ای و پژوهشی مؤسسه انقلاب اسلامی، ابعاد آشکار و پنهان سیره عملی و اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی به علاقه‌مندان داخل و خارج از کشور معرفی شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات