صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۲۹۸۱۵

«فاتح» نقطه‌زن و نقطه‌ای که نخواست هدف بگیرد

موشک فاتح ۱۱۰، یک موشک بالستیک زمین به زمین با سوخت جامد است. این موشک با قابلیت سر جداشونده نقطه‌زن بوده و ۳۰۰ کیلومتر برد دارد.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی
طبق اطلاعات به دست آمده از محل شلیک موشک از سوریه به سمت منطقه‌ای در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای دیمونا که حدود ۲۰۰ کیلومتر بایکدیگر فاصله دارند، با احتمال بالایی می‌توان گفت که این حمله با موشک «فاتح ۱۱۰» صورت گرفته است.
 
موشک فاتح ۱۱۰، یک موشک بالستیک زمین به زمین با سوخت جامد است. این موشک با قابلیت سر جداشونده نقطه‌زن بوده و ۳۰۰ کیلومتر برد دارد.
 
 پس از انتشار اخبار اولیه حمله موشکی به منطقه‌ای در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای دیمونا، ارتش رژیم صهیونیستی در موضعی کوتاه اعلام کرد که این موشک در منطقه‌ای خالی از سکنه «سقوط» کرده است.
 
اطلاعات موشک «فاتح۱۱۰» که محتمل‌ترین گزینه برای حمله امشب به شمار می‌رود، به خوبی نشان می‌دهد که این موشک توان طی مسافتی بیش از فاصله محل شلیک تا برخورد را داشته و این احتمال که موشک به علت نقص فنی یا اتمام سوخت در منطقه نامشخصی سقوط کرده باشد، کاملا منتفی است.
 
افزون بر اینکه محل برخورد موشک در نقطه‌ای دورتر نسبت به محل تاسیسات هسته‌ای قرار داشته و فرضیه برد ناکافی موشک منتفی است.
 

از سوی دیگر، قابلیت نقطه‌زنی دقیق موشک‌های خانواده«فاتح» این پیام روشن را به دشمن می‌رساند که عدم برخورد این موشک با تاسیسات در حال کار هسته‌ای، نه به دلیل ناتوانی در هدف‌گیری بلکه به دلیل تصمیم انسانی بر عدم هدف‌گیری این تاسیسات صورت گرفته است.
 
 
رجانیوز
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات