صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۲۹۹۹۰

الکاظمی: ایران شریک راهبردی عراق است/حمایت تهران از بغداد در برابر داعش هرگز فراموش نخواهد شد

نخست‌وزیر عراق که امروز در بغداد پذیرای وزیر امور خارجه کشورمان بود، جمهوری اسلامی ایران را «شریک راهبردی عراق» خواند و با اشاره به به حمایت ایران از عراق در جنگ علیه داعش تأکید کرد که این حمایت ابداً در تاریخ فراموش نخواهد شد.

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای رایزنی با مقامات عراقی در خصوص موضوعات مورد علاقه دوکشور در بغداد به سر می برد بعد از ظهر روز دوشنبه با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دیدار کرد.

ظریف در این دیدار با قدردانی از تلاش های ویژه نخست وزیر عراق در پیگیری پرونده های موجود در روابط دوجانبه و منطقه ای مرتبط با جمهوری اسلامی ایران، آخرین تحولات در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ١+4 را تشریح و از حمایت عراق از برجام و رفع تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا تشکر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در این دیدار به برخی مسایل موجود در حوزه روابط شرکت‌ها و مجموعه های اقتصادی،  تجاری،  حمل و نقل و مهندسی فنی کشورمان و موضوعات مالی، اشاره و خواستار کمک به رفع آنها شد.

مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه نگاه عراق به ایران تنها در چارچوب همسایگی نبوده بلکه ایران شریک راهبردی عراق است،  به حمایت ایران از عراق در جنگ علیه داعش اشاره و افزود این موضع ایران ابداً در تاریخ فراموش نخواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات