سیاسی >>  انتخابات >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۳۰۰۲۲

محرمانه ها، در دستبرد خط نفوذ!

سوال اصلي در اين ميان آن است که اين فايل محرمانه که بدون شک قرار بر عدم عموم سازي آن بوده و به هيچ وجه قرار نبوده در مقطع کنوني انتشار يابد، با چه هدف و انگيزه و توسط چه کساني انتشار عمومي يافته است!؟ چه کساني دست اندرکار اين دستبرد بوده و از انتشار اين فايل سود مي‌برند؟!

انتشار فايل صوتي سه ساعته از مصاحبه‌اي محرمانه با آقاي محمدجواد ظريف، بمب خبري بود که ديروز در فضاي سياسي کشور ترکيد و بسياري از فعالين سياسي و رسانه‌هاي مختلف را مشغول به خود کرد. انتشار دهنده اين مصاحبه - که در اسفندماه 1399 با هدف ثبت خاطرات شفاهي وزراي دولت اعتدال ضبط گرديده - تلويزيون ضدانقلابي وابسته به آل سعود يعني "ايران اينترنشنال" است که مدعي است فايل مذکور را توسط عنصري نامعلوم از داخل ايران دريافت کرده است!
اين فايل صوتي به برنامه ضبط شده در قالب پروژه تعريف شده توسط مرکز بررسي‌هاي استراتژيک رياست‌جمهوري با عنوان "تاريخ شفاهي ايران" تعلق دارد که در آن قرار بر ثبت خاطرات وزراي کابينه دولت اعتدال بوده و تاکنون چند بخش آن ضبط گرديده است. برنامه حساسي که مورد دستبرد قرار گرفته است!
فارغ از نقدهاي جدي که به محتواي فايل منتشره وارد است و شيوه ناشيانه آنچه ثبت تاريخ شفاهي ناميده شده است، اما سوال اصلي در اين ميان آن است که اين فايل محرمانه که بدون شک قرار بر عدم عموم سازي آن بوده و به هيچ وجه قرار نبوده در مقطع کنوني انتشار يابد، با چه هدف و انگيزه و توسط چه کساني انتشار عمومي يافته است!؟ چه کساني دست اندرکار اين دستبرد بوده و از انتشار اين فايل سود مي‌برند؟!
براي رسيدن به پاسخ اين سوالات بايد به چند نکته توجه نمود:
1. توجه به زمان انتشار اين فايل مي‌توان تا حدودي اهداف انتشار دهندگان آن را آشکار سازد. اين فايل در زمانه‌اي انتشار يافته که از يکسو مذاکرات هسته‌اي در وين در حالي برگزاري است و از ديگر سو کشور در آستانه برگزاري انتخابات سرنوشت ساز رياست‌جمهوري و شوراها قرار دارد. قابل تامل آنکه در هفته هاي اخير نام ظريف نيز به عنوان يکي از نامزدهاي انتخابات شنيده شده است.
بدون شک اين اقدام با هدف جنجال آفريني در آستانه انتخابات صورت گرفته است. طراحان اين سناريو بر اين باور بوده اند که با انتشار اين فايل آتش درگيري و منازعات جناح‌هاي سياسي و دوقطبي‌هاي دروغين در کشور اوج گرفته و هر يک تلاش خواهد کرد تا ديگري را متهم به خيانت به کشور و منافع ملي کند!
2. توجه به محتواي بخش‌هاي گزينش شده و بحث برانگيز آن مصاحبه اعم از: تضعيف جبهه مقاومت، هجمه به سپاه، تخريب چهره سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني، بزرگنمايي اختلافات در سياست خارجي جمهوري اسلامي، ايجاد چالش در روابط ايران و روسيه، به خوبي دست داشتن نفوذي‌ها و بيگانگان را در اين ماجرا آشکار مي‌سازد. بدون شک بيشترين بهره را از اين دستبرد اطلاعاتي را بيگانگان و دشمنان ملت ايران و دشمنان جبهه مقاومت خواهند برد!
3. توجه به نقش دشمنان ملت در اين پروژه خيانت‌آميز بايد ما را هوشيار سازد که مواجهه با اين ماجرا نبايد به عاملي براي تقابل‌هاي سياسي داخلي بدل شود و نشانه‌هاي اتهام بدون داشتن سند، به رقباي سياسي روانه گردد.
* * *
مطالبه جامعه برخورد قاطع و بدون تعارف دستگاه قضايي و امنيتي با متخلفين و خائنين به منافع ملي کشور است تا اجازه تکرار چنين اقداماتي در چنين برهه حساس به دشمنان و ايادي نفوذي آنان داده نشود.
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
0
0
ای که با دوستان زمختی و با دشمنان ظریف!
بندها را به آب داده ای و میطلبی حریف؟

#دیپلماسی التماسی
#خنجر از پشت نارفیق
#ماستمالیزاسیون ظریف
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات