صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۳۰۰۷۲

عراقی‌ها دولت را مسؤول فاجعه بیمارستان ابن الخطیب دانستند/ صدور حکم جلب مسؤولان بیمارستان

تظاهرکنندگان در بغداد، دولت عراق را مسؤول فاجعه آتش‌سوزی بیمارستان ابن الخطیب با ده‌ها کشته و زخمی دانستند. دادگاه الرصافه نیز دستور بازداشت تعدادی از کارکنان این بیمارستان را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، صدها تظاهرکننده عصر چهارشنبه برای دومین شب پیاپی در اعتراض به فاجعه آتش‌سوزی بیمارستان بیماران کرونایی "ابن الخطیب" با ده‌ها کشته و زخمی در مناطق مختلف بغداد از جمله خیابان فلسطین، شهرک الصدر در شرق این شهر و الشعله در شمال غرب تجمع کرده و نسبت به این موضوع و وضعیت بد خدمات‌دهی در این استان اعتراض کردند.

معترضان شعارهایی در محکومیت فساد و کابینه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق سر داده و آنها را مسؤول این آتش‌سوزی دانستند.

این آتش‌سوزی دلخراش عصر شنبه با انفجار کپسول اکسیژن در بیمارستان ویژه بیماران کرونایی رخ داد و طبق آمار وزارت کشور عراق ۸۲ کشته و ۱۱۰ زخمی بر جای گذاشت.

معترضان در منطقه الشعله دولت الکاظمی را متهم کردند به وظایف خود عمل نکرده و از مفسدان حمایت می‌کند و اگر الکاظمی قادر به مقابله با فساد و ارائه خدمات عمومی نیست، باید کناره‌گیری کند.

آنها تاکید کردند: دولت باید نتایج تحقیق درباره این حادثه را اعلام و سهل‌انگاران را محاکمه کند.

در پیوند با این مساله، شورای عالی دستگاه قضایی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: دادگاه تحقیقات الرصافه اقدامات متعددی در زمینه تحقیقات در پیش گرفت که از جمله آنها جمع‌آوری اظهارات شاهدان حاضر در محل حادثه و صدور حکم‌های بازداشت جمعی از کارکنان بیمارستان ابن الخطیب بود.

این شورا افزود: این حکم‌های بازداشت شامل حال مسؤول بخش نگه‌داری، مسؤول دفاع مدنی، مسؤول کپسول‌های اکسیژن، معاون اداری و دو تن دیگر از کارمندان بیمارستان هستند.

الکاظمی روز یکشنبه دستور تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب و شناسایی مقصران این حادثه را صادر کرده و به این کمیته پنج روز مهلت داد گزارش خود را به کابینه ارائه دهد.

همچنین نخست وزیر عراق دستور تعلیق از کار حسن التمیمی، وزیر بهداشت و محمد جبر، استاندار بغداد را تا زمان تکمیل تحقیقات صادر کرد.

تظاهرکنندگان در بغداد وضعیت بد ارائه خدمات عمومی همانند آب آشامیدنی و برق را که در روزهای تابستان مکررا قطع می‌شوند، محکوم کردند.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات