صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۳۰۰۹۹

نتیجه بازی دولت هند در زمین آمریکا

در بحبوحه شیوع کرونا، دولت آمریکا حتی از صادرات مواد اولیه لازم برای تهیه واکسن کرونا و دیگر داروهای لازم برای مواجهه با پاندمی گسترده در هند خودداری کرده است!
"راماندرا مودی" نخست وزیر هند طی روزهای اخیر به چهره ای کاملا منفور در کشورش تبدیل شده است. بسیاری از تحلیلگران، کارشناسان و متخصصین امور بهداشتی در هند معتقدند که عملکرد دولت این کشور در مواجهه با شیوع گسترده کوید-19، غیر قابل دفاع بوده و در آینده نیز اوضاع این کشور بدتر خواهد شد. همزمان با ویران شدن هند به دلیل شیوع کووید-۱۹، حزب بهاراتیا جاناتا، حزب حاکم دست راستی این کشور، با اقدام‌هایی چون سانسور توییت‌ها، تهدید بیمارستان‌های خصوصی و سرزنش دولت‌های محلی برای کمبود مخازن اکسیژن، به سرکوب انتقادها می‌پردازد.

دولت متبوع مودی که سابقه ای مخدوش در خصوص سرکوب مسلمانان هند و ایجاد محدودیتهای سخت علیه آنها دارد، اکنون خود و همراهانش را غرق در بحران می بیند. دولت هند که به دلیل نحوه مدیریت موج دوم ویرانگر شیوع این بیماری عالم‌گیر در کشور تحت فشار زیادی قرار دارد، روز یکشنبه، ۲۵ آوریل، از توییتر خواست پست‌های انتقادی از نحوه اداره این بحران را مسدود کند.
 
حدود ۱۰۰ توییت هدف این سانسور قرار گرفتند که برخی شامل پست‌هایی از رهبران احزاب مخالف دولت بود.این گزارش‌ها درباره اقدام‌های دولت مودی در حالی منتشر می‌شود که این کشور با کمبود اکسیژن دست‌وپنجه نرم کرده و زیرساخت‌های پزشکی آن دچار بحران شده‌ است و در عین حال مشغول مبارزه با ابتلای روزانه بیش از ۳۰۰ هزار نفر به کووید است.

در این میان، عملکرد دولت آمریکا در قبال هند بسی قابل تامل است! باید بدانیم که دهلی نو یکی از اصلی ترین متحدین واشنگتن محسوب می شود و راماندرا مودی و همراهانش، سرکوب مسلمانان را نیز طی ماههای گذشته و اخیر به دستور مستقیم کاخ سفید صورت دادند.
 
اما درست در بحبوحه شیوع کرونا، دولت آمریکا حتی از صادرات مواد اولیه لازم برای تهیه واکسن کرونا و دیگر داروهای لازم برای مواجهه با پاندمی گسترده در هند خودداری کرده است! نوع رفتار دولت آمریکا با یکی از متحدان واشنگتن، درس عبرتی برای نظام بین الملل و افکار عمومی جهان محسوب می شود.اینکه یادگاری نوشتن در روی دیوار کاخ سفید در نهایت چه عواقب و تبعاتی برای مهره های غرب خواهد داشت....
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات