صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۳۰۱۴۲

نماینده روسیه: احتمالا مذاکرات هسته‌ای با ایران تا سه هفته دیگر پایان می‌یابد

یخائیل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با اشاره به اینکه گفتگوها در مورد اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران و بازگشت آمریکا به آن در مسیر درست است، گفت: محدودیت زمانی در این خصوص وجود ندارد اما برنامه‌ریزی می‌شود که تا سه هفته دیگر به یک جمع بندی برسد.
وی پس از نشستی که با حضور نمایندگان عالی‌رتبه روسیه، چین، آلمان، انگلیس، فرانسه انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در خصوص توافق هسته‌ای با ایران (برجام) برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات لازم در مورد لغو تحریمهای اعمال شده توسط ایالات متحده هنوز نهایی نشده و گروههای متخصص کار خود را در این راستا ادامه می‌دهند.
اولیانوف با اشاره به اینکه گفتگوها در مسیر درست پیش می‌رود، گفت: شما نباید انتظار یک نتیجه سریع را داشته باشید. این یک روند مداوم است و در مسیر درست پیش می‌رود. ایالات متحده و ایران برای درک بهتر آنچه باید انجام شود باید یک زبان مشترک پیدا کنند.
وی تصریح کرد که سایر كشورهای طرف توافق، به جز ایران نشست مثبتی با نماینده آمریكا داشته و عزم سیاسی خود را برای بازگشت به توافق ابراز داشتند. ایران و مقامات آمریکایی هنوز به طور مستقیم دیدار نکرده‌اند، اما اگر پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات حاصل شود، ممکن است مذاکرات مستقیم بین دو کشور آغاز شود.
مورا نیز در حساب توییتر خود اعلام کرد که هفته سوم مذاکرات در وین به پایان رسیده و طرفین هفته آینده دوباره گرد هم می‌آیند.
وی با بیان اینکه پیشرفت مذاکرات در سطح متوسط ​​ادامه دارد، اظهار داشت: جزئیات زیاد، مسائل را بیش از پیش پیچیده می‌کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات