صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۳۰۱۹۶

بلندگوی دشمن نباشید!

پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

مقام معظم رهبری در سخنان دیروز خود نسبت به سخنان جناب ظریف واکنش نشان دادند و ضمن ابراز تاسف فرمودند(( برخی از این حرف‌ها تکرار حرف‌های آمریکاست)) در این باب ، با توجه به سخنان معظم له می توان نکاتی را اینگونه بیان کرد :

1- مقام معظم رهبری حرف امروز آمریکا را ناراحتی آنها از عدم نفوذ در سیاست گذاری در حوزه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران می دانند، نفوذی که باعث تبعیت محض نظام از تصمیمات رژیم آمریکا باشد و نمونه آن را دشمن در حکومت های پهلوی و قاجار دیده است و حالا از هر فرصتی برای رسیدن به آن استفاده می کند. سد محکم سیاست استکباری غرب و بخصوص آمریکا در منطقه به فرموده مقام معظم رهبری نیروی قدس است. ایشان می فرمایند :(( انصافاً نیروی قدس بزرگ‌ترین عامل موثر در جلوگیری از دیپلماسی منفعل در غرب آسیاست.)) و آمریکایی ها به این خاطر از نیروی قدس عصبانی هستند و به همین دلیل حاج قاسم را به شهادت رساندند. حال هر سخنی که به منزله تضعیف و یا دوقطبی سازی در مقابل این نیروی فداکار باشد، قطعا تکرار حرف دشمن خواهد بود؛ حتی اگر گوینده متوجه آن نباشد.

2- مقام معظم رهبری در بخش دیگری فرمودند : ((برنامه‌های کشور اعم از برنامه‌های نظامی و علمی و فرهنگی و دیپلماسی است و مجموعه این‌ها سیاست کشور را تشکیل می‌دهد. این که این بخش آن بخش را نفی کند اصلاً معنی ندارد و این خطای بزرگی است که از مسئول جمهوری اسلامی نباید سر بزند)) . در حقیقت سیاست های نظامی مکمل دیپلماسی است و قطعا هدف هم تامین منافع ملی است و نباید هیچ بخشی تنها خود را محور تامین منافع ملی قلمداد کند و سایرین را قبول نداشته باشد که این هم خواسته دشمن است .

3- هم سیاست گذاری نیروی قدس و هم سیاست گذاری برای وزارت خارجه،  توسط مجامع بالادستی نظام مانند شورای عالی امنیت ملی صورت می پذیرد و هر دو مجری سیاست های نظام هستند همانگونه که در برجام شرایط 9 گانه توسط مقام معظم رهبری تعیین شد در حوزه ماموریتی سپاه قدس نیز اصول لازم و فرمان های ضروری صادر شده حال در بخشی که مربوط به نیروس قدس بوده سیاست های نظام جلو رفته اما در بخش دیگر منویات رهبری و نظام به درستی اجرا نشده و به همین دلیل دچار مشکلاتی در این بخش شدیم؛ لذا اینکه بیان شد، سیاست گذاری در مجامع بالادستی است، باعث سلب مسئولیت از مجری نشده است.

نویسنده: مصطفی برزکار

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات