صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۳۰۲۲۲

فن بدل مکرون علیه مسلمانان بی پناه / چرا نهادهای بین المللی سکوت کرده اند؟!

قربانی این زد و بند انتخاباتی کثیف رئیس جمهور فرانسه، مسلمانانی هستند که امروز از حداقل امنیت ممکن در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی برخوردار نیستند.
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، با به کارگیری مستمر واژگانی مانند " تروریسم اسلامی" و " افراط گرایی اسلامی"، سعی دارد نژادپرستی علیه مسلمانان را به نقطه اوج خود برساند. اسلام هراسی در فرانسه، پروسه ای بوده است که توسط روسای جمهور مختلف فرانسه تشدید و تقویت شده، اما اکنون در دوران ریاست جمهوری مکرون شاهد اوج گیری آن هستیم.در سال 2020 میلادی، بیش از 1000 حمله نژادپرستانه علیه مسلمانان و پناهجویان در فرانسه صورت گرفته است. ضمن آنکه پلیس فرانسه نیز به مانند پلیس ایالات متحده آمریکا، "مواجهه سخت با مسلمانان" را به بهانه های مختلف در دستور کار قرار داده است.

رمزگشایی از یک نامه جنجالی
در این میان، انتشار یک نامه جنجالی در فرانسه به وضوح نشان می دهد که نژادپرستی و اسلام هراسی تا چه لایه هایی در این کشور نفوذ کرده و نقش امثال مکرون در پیشبرد این روند چه بوده است! یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، انتشار نامۀ سرگشادۀ گروهی از نظامیان که در مورد "فرسایش و از‌هم‌گسستگی وطن"، رواج اسلام‌گرایی، خشونت و نابودی ارزش‌های فرهنگی فرانسه !هشدار می‌دهند، بهت و در عین حال جنجال بزرگی ایجاد کرده است. در این نامه آمده است که اگر رهبران سیاسی دست به اقدام نزنند، وضعیت به انفجار و در نهایت به مداخلۀ نظامیان خواهد انجامید. ستاد مشترک ارتش  فرانسه اعلام کرده است که امضاکنندگان این نامه به شدت تنبیه خواهند شد اما این موضع گیری ظاهری، نمی تواند حقایق نهفته در پشت پرده انتشار این نامه را لاپوشانی کند.

واقعیت امر این است که مکرون سعی دارد در مدت زمان باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، آرای ملی گرایان افراطی و نژادپرستان را به سبد رای خود و حزب متبوعش واریز کند. از این رو، مکرون با به کارگیری الفاظ توهین آمیز و سخت علیه مسلمانان و متهم ساختن آنها به خشونت ، زمینه را جهت هدایت آرای بخشی از نژادپرستان به سبد رای خود را فراهم سازد. لازم به ذکر است که "مارین لوپن" رهبر جبهه ملی فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 میلادی، اصلی ترین رقیب مکرون بود و در نهایت، به علت حمایت سایر احزاب سنتی از مکرون، نتوانست به موفقیتی در آن انتخابات دست پیدا کند. اما طی ماههای گذشته، معادله تا حد زیادی تغییر کرده است! بسیاری از سوسیالیستهای فرانسوی و حتی برخی هم حزبی های مکرون قصد ندارند در انتخابات پیش رو ، حمایت خود از این رئیس جمهور جنجالی و ناتوان را تکرار کنند. در چنین شرایطی مکرون ناچار شده است نسبت به آرای ملی گرایان و نژادپرستان بیش از پیش حساس شود!

رخنه نژادپرستان در ارتش فرانسه
نامه ای که اخیرا توسط نظامیان فرانسوی و در ضدیت مطلق با مسلمانان منتشر شده است، مولد نگرانی های زیادی در خصوص امنیت حداقلی  پیروان آخرین و کامل ترین دین آسمانی در فرانسه و کشورهای اروپایی بوده است. چنانچه رادیو فرانسه اعلام کرده است، امضاکنندگان اصلی نامه ۲۲ ژنرال هستند که به نیروهای ذخیره تعلق دارند: یعنی نظامیان نزدیک به بازنشستگی که در صورت لزوم به خدمت فراخوانده می‌شوند. به گفتۀ ستاد مشترک، هر یک از این افراد از سوی شورای عالی نظامی احضار خواهند شد و حکم نهایی آنها به امضای رئیس جمهوری خواهد رسید. نشریۀ "ارزش‌های معاصر"که به گرایش به راست افراطی شهرت دارد، متنی را تحت عنوان "نامۀ سرگشاده به حاکمان" منتشر کرد. نام نویسندۀ متن "سروان ژان پیر فابر، افسر پیشین نیروی زمینی و ژاندارمری" ذکر شده است. علاوه بر اسامی ۱۵٠٠ امیر و افسر و درجه‌دار، که در پایین نامه آمده، ظاهراً جمع‌آوری امضا ادامه دارد و شمار آن تا کنون به بیش از ۱٠هزار نفر رسیده است.

آیا مکرون در پشت پرده این نامه قرار دارد؟!
سوال مهمی که در اینجا به ذهن خطور می کند، به نقش رئیس جمهور فرانسه در نگارش این نامه باز می گردد. به عبارت بهتر، مکرون سعی دارد مواجهه سخت و سلبی خود با مسلمانان را محصول و خروجی یک مطالبه در بدنه نیروهای اجتماعی، سیاسی، نظامی و امنیتی تلقی کند! این بازی خطرناک، مدتهاست از سوی مکرون طراحی شده است.

نامه چنین شروع می‌شود: "موقعیتِ خطیری است. فرانسه در خطر قرار دارد.اسلام‌گرایی و دار ودسته‌های حومه‌نشین کم‌کم گوشه‌هایی از سرزمین ما را از حیطۀ قوانین کشور خارج کرده‌اند.در تظاهرات جلیقه زردهایی که فقط برای ابراز نومیدی به خیابان می‌آمدند، گروهی نقابدار به مغازه‌ها هجوم می‌آوردند و نیروهای انتظامی را تحریک می‌کردند. بدین ترتیب، نیروهای دولتی ناخواسته به برخورد کشیده می‌شدند. نتیجه اینست که در جامعۀ فرانسوی "کینه جای برادری را می‌گیرد".

همان گونه که مشخص است، وقاحت نگارندگان نامه به گونه ای است که حتی اعتراضات مدنی در فرانسه بر سر موضوعاتی مانند بازنشستگی، فقدان عدالت عمومی و اجتماعی و ..... را صرفا به مسلمانان نسبت داده اند! مکرون نیز پس از انتشار این نامه ( که خود احتمالا در پشت پرده آن قرار دشته است )، خود را برای مانوری انتخاباتی –سیاسی آماده کرده است.

سازمانهای بین المللی سکوت کرده اند!
در این میان ، سکوت سازمانهای بین المللی بسیار شرم آور است. سازمان ملل متحد و خصوصا کمیته حقوق بشر این سازمان ، نقض حقوق مسلمانان، ضرب و شتم مسلمانان و اقلیتهای نژادی توسط ملی گرایان افراطی در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی و القای نگاه تهدید محور به جامعه فرانسه در خصوص ماهیت دین مبین اسلام را کاملا نادیده انگاشته اند. مکرون طی ماههای اخیر، با حمایت از وضع قوانین بازدارنده علیه نمادها اسلامی مانند حجاب و پوشش اسلامی در مدارس و جامعه، سعی کرده است خود را به طرفداران مارن لوپن ( ملی گرایان افراطی در فرانسه) نزدیک تر کند.
قربانی این زد و بند انتخاباتی کثیف رئیس جمهور فرانسه، مسلمانانی هستند که امروز از حداقل امنیت ممکن در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی برخوردار نیستند. مارین لوپن که مهم‌ترین تشکل سیاسی راست افراطی فرانسه را از پدرش ژان-ماری لوپن "به ارث" برده، در سالهای اخیر تلاش کرده تا شهرت منفی این حزب را که از جمله به یهودستیزی و فاشیسم معروف بود کنار بگذارد. به همین دلیل سه سال قبل نام حزب را از "جبهۀ ملی" به "تجمع ملی" تغییر داد و در عین حال توانست پدرش ژان ماری لوپن  را به‌کلی از رهبری حزب برکنار کند. تحلیل‌گران فرانسوی معتقدند که احتمال پیروزی مارین لوپن در انتخابات ریاست جمهوری آینده کم نیست.
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات